Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 17-köpråd
Läst 1512 ggr
Eostra
1

Bästa normalzoomen?

Söker en normalzoom till min nyss införskaffade Nikon D200 att ha i de flesta vardagssituationer. Som allroundobjektiv har jag för tillfället kitobjektivet 18-55mm och ett Nikkor 35mm f/1,8, 35mm får sitta på för det mesta och kitet används nästan aldrig.

Har funderat på Tamrons 17-50mm f/2,8 (utan VC), Sigma har ju ett motsvarande objektiv som är något billigare men enligt vad jag läst ska Tamronet vara lite bättre på endel plan.

Hur stor uppgradering från kitobjektivet är Tamronet egentligen? Skulle vara jätteglad om någon här har erfarenhet, testbilder eller synpunkter mm. Glad

Och är det någon som vet om det verkligen är 17-50mm på D200, tyckte jag läste nånting nånstans om att det egentligen skulle motsvara från 24mm uppåt..? Förvånad

Eostra
0

Sen har ju Nikon nyligen kommit med ett 10-30mm VR, men är jag helt ute och cyklar när jag har för mig att det passar endast till Nikons nya 1 system eller något sådant?

HBKbruden
2

Du frågade efter det bästa och då finns det bara ett, nikon 24-70 2.8 ;)

Adrina
0

#2 Det är verkligen det bästa utav de bästa, har fått mycket god kritik och man brukar höra det som ''skarpaste objektivet på marknaden''. En proffsoptik helt enkelt.

Eostra
0

Haha borde kanske ha skrivit bästa BILLIGA normalzoomen, det var vad jag menade iallafall. Flört