Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 04-kritik-hästsport
Läst 874 ggr
Moalinn
0

kritik - hoppning i ridhus

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hej!

jag har då börjat fotografera mer i ridhus, det är riktigt svårt då alla ridhus är väldigt dåligt belysta och jag har bara mitt 70-300 f/4,5-5,6G objektiv som jag kan använda.

Jag har egentligen helt fel "taktik" och tänk när jag tar bilder i ridhus för jag underexponerar så dom nästan blir helt svarta (beror såklart på ljuset) för att sedan ljusa upp i camera raw, jag tycker det fungerar bra även om det blir väldigt brusigt men jag lyckas iallafall frysa hoppen.

Skulle nu vilja ha kritik på två bilder, för att jag just ska kunna utvecklas. Kommer snart fotografera dressyr i ridhus, är det svårare? :o

(båda bilderna finns i liggande format också så jag kan beskära dom på ett annat sätt om det skulle vara så)

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Moalinn
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är alltid mycket svårare att fotografera och redigera en mörk häst, därav dom bleka färgerna

Medarbetare på Djurfoto

diesel92
0

Tycker dem blev riktigt bra.

Hade kanske lagt in lite värme eller mer färg då de känns lite smått färglösa :)

Moalinn
0

Tack!

jag gjorde verkligen allting när jag fixade med dom men det blev inte bra, men jag ska försöka igen :)

Medarbetare på Djurfoto

Mari
0

Tycker du har lyckats rätt okej :-) Står du på läktaren när du fotograferar? Tycker det känns lite som fel vinkel på dessa bilder, rakt framifrån brukar inte bli så himla spännande bilder.

Dressyr tycker jag är lättare att fotografera i ridhus, det är inte samma höga tempo så man brukar kunna ha bättre inställningar i kameran så man ej behöver redigera så mkt efteråt.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Moalinn
0

Ja, jag stod på läktaren och den var riktigt full när jag kom så jag fick bara ta första bästa plats tyvärr. :)

Detta är liksom tredje gången jag fotograferade i ridhus och har inte riktigt kommit på hur jag ska stå för att vinklarna ska bli bra från en läktare. Jag kämpar på och det lär bli fler gånger, allt jag vill ha just nu är ett ljusstarkt objektiv :p

Medarbetare på Djurfoto

InkyWings
0

Tycker du har lyckats kanonbra med tanke på att du inte har ett speciellt ljuskänsligt objektiv!

Det är INTE lätt att fota i mörka ridhus!!!

Hellre lite brusiga bilder än bilder i oskärpa! Vinklarna mm lär du dig med tiden vad som funkar bäst. :)