Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 07-tips-och-teknik
Läst 329 ggr
Trolltott
0

Canon EOS 350D

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, nu är det så att min instruktionsbok till kameran är borta, så jag tänkte höra här med alla som har en sån kamera, eller en liknande, om dom mest viktiga inställningarna för en bra bild, och hur man hittar dom!

Vill ju kunna ta så bra bilder som möjligt, men utan dom rätta intställningarna kan jag gissa på att det är ganska svårt.

Så, finns det någon som kan hjälpa mig?

Så här blev två bilder som jag tog igår, det är inte på hästar, men jag tänkte så att ni bara kan se hur bilder blir för mig när jag tar dom.

första bilden här är på vår hund, han är blå/grå/vit. Det var en rätt molnig dag med lite sol då och då. Bilden är tagen med skugga utav ett träd.

Trolltott
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Andra bilden här är på min syster. Hon har väldigt rött hår och är inte likblek. :P Samma här, den är tagen en ganska molnig dag.

[michaelalundgren]
0

Jag fick ingen instrukitons bok på förståligt språk med när jag köpte kamera, så det är bara att prova sig fram ;)

Trolltott
0

jo, prova sig fram har jag förstått att jag måste göra. Men det vore väldigt snällt med lite tips på vad det är man kan ändra på en kamera som gör förändring i en bild. och helst gärna vart man kan hitta det.

Cydonia
0

Det är så otroligt svårt att förklara vad man ska använda för inställningar för att få bra bilder. Det beror helt på ljus, motiv och syfte. Ett bra tips för att lära dig är att gå in på foto.ifokus och lusläsa varenda forumtråd. Ett annat tips är att köpa en fotobok där du kan läsa dig till hur du ska göra för att få bra bilder i olika situationer. Digital Fotografi av Scott Kelby är en väldigt bra bok. Hoppas mina råd hjälpte, och lycka till med fotandet!

Trolltott
0

Åh. vart kan man få tag i dom böckerna?

Tack så jätte mkt för tipsen!

Cydonia
0

Boken hittar du här: bokus.com
Foto.ifokus hittar du här: foto.ifokus