Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 03-kritik-porträtt
Läst 535 ggr
Marrieh
0

Kritik - Porträtt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skulle vilja ha lite kritik på detta porträtt! :)

----------------------
• Marielle Foto

Hanna
0

Tycker det var ett fint porträtt. Dock tråkigt med grimman under och att grimskaftet var där. Även lite störande med handen.

Annars bra kontakt med hästen, pigga ögon och framåtriktade öron.

Dock kanske det smälter ihop lite när det är svartvitt? Får man se den i färg? :)

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

NiklasHjelm
0

Konverteringen till svart/vit blev lite sådär, lite för mycket grått i bilden. Lite mycket störande element också som handen, grimskaften osv. Det som är bra är utsnittet som funkar fint!

-----------------------------------------------------

http://www.niklashjelm.se

Nya bilder varje måndag, följ mig gärna på Facebook.

http://www.facebook.com/fotografniklashjelm

[alezan]
0

Jag gillar porträttet men ogillar återigen kommentarer om händer grimmor och annat, kommentarer som gärna även kommer på tävlingsbilder.

Vissa bakgrundsdetaljer och utrustningar får man på köpet när man fotar hästar och som bildredaktör använder jag hellre en bild som denna än en snarlik där man pga bristande fotoshopkunskaper inte klarat av att klona ut de "störande detaljerna" till fullo utan där det t.ex ligger länkar av kättingen kvar i bettringar och annat.

Angående bilden i sig speglar den för mig en spjuver till unghäst alternativt hingst ute på nya äventyr.

Det mest kritiska jag skulle vilja slå ner på är att jag skulle velat haft lite mer utrymme mellan nos och bildslut till höger i bild samt att jag själv hade gillat en liten touch av ett ljusfilter som flyttar lite på fokus.

Skulle jag mot all förmodan ge mig på att klona bort något hade jag börjat i ordningen handen/piskan, kättingen, grimskaftet.

Summa sumarum - gillas :)

Marrieh
0

Tack så mycket för all kritik!

Bilden finns i färg på någon cd-skiva någonstans här i min o-ordning… Ang. hand, grimma, grimskaft osv så är bilden tagen "i farten" så det är alltså inget planerat porträtt.

----------------------
• Marielle Foto

Adrina
0

Jag tycker grimman, handen, grimskaftet & tränset passar riktigt bra in i bilden!