Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 03-kritik-porträtt
Läst 232 ggr
Kattapult
0

Porträtt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tog lite porträtt igår på syrran och hennes vita springare ;).

Jag tycker väldigt många blev bra så jag lägger upp 3 st här som ni kan kommentera :D.

1 - Jag tycker supermycket om denna bilden. Det enda som är synd är att luggen på Freja är lite utfrätt.

Kattapult
0

2 - Här kommer nästa bild :)

Kattapult
0

3 - Men vaddå? Trädet såg ju sååå gott ut ;D

NinaToy
0

ååw så fina!!!

Anna
0

#0 Mycket känslosam bild som gör sig bra i svartvitt. Det enda jag kan komma på är att den ser lite sned ut och att hästens pannlugg är avklippt.

#1 Den här gillar jag nog mer! Mycket bra uttryck från både häst och människa och vackra färger du fick till i kvällsljuset där. Tycker inte kompositionen är så stark - jag skulle ha klippt bort mer av hästens rygg och mage och lämnat mer plats framför hästen.

#2 En rolig och härlig bild men inte så bra fototekniskt kanske. Saknar skärpa, ljuset är dåligt och din systers sko är avklippt, samt att bakgrunden är rörig. ;)

Bra bakgrund och skärpedjup du fick till på de två första! Bra jobbat.

MVH Anna

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Kattapult
0

#3 Tack :)

#4 Tack för kritiken :) Jo bild 3 var ju inte meningen att den skulle vara fin, det var mest för att den var rolig ;D.

Kattapult
0

Ingen mer som vill kommentera? :D

Cydonia
0

Håller med Anna på de flesta punkterna, utom på 2an. Jag tycker inte ryggen och magen behöver klippas bort, däremot behövs mer luft till vänster. Men smaken är som baken… ;)

AliceL
0

fina bilder tycker jag, söta dom var tillsammans. :) håller med attlid faktiskt. ;)

__iE
0

Mkt fina bilder! Håller med attlid jag också :)

Blondi3
0

Kan bara säga att de är otroligt bra bilderna ! Gillar framförallt den första svart/vita bilden :) Riktigt vacker .. och bild 3 tyckte jag var klockren bara :D

Kattapult
0

Tusen tack för alla kommentarer :D