Hästbilder Sökes
Hej!
Jag söker hästbilder till en artikel jag har på hemsidan Zoonen. Artikeln heter Hästens Färger, alltså behöver jag bilder på en häst där man helst ser hela hästen. Eller iaf så mycket av den som möjligt :)
Får jag låna din bild så kan du även skriva vad du heter så skriver jag att det är du som fotograferat din bild :)<3
Kram Mia
Lägger man upp bilderna här då? :)
That that don't kill you can only make you stonger
Jag har ett par få uppställningsbilder om det kanske hade varit intressant? Lägger upp ett exempel. Har på två russ denna gulbruna och en som är stickelhårig. Sedan har jag en skäck, två mörkbruna shettisar.
OBS; ska såklart ljusa upp bilden och ordna men la bara upp ett snabbt exempel =)
8#
Rättning - det är en vanlig skimmelskäck (eller flugskimmelskäck om man ska vara riktigt petig)
En svartskimmelskäck är en konstantskimmel med svart som grundfärg och sen ett skäckanlag, inte en flugskimmel med skäckanlag.
I 10# är det väl inte en klockren svartbrun heller. Skulle ju kunna vara en något solblekt svartbrun, men den är väl inte riktigt typisk för färgen. Svartbruna är sågott som svarta med ljusa mjukdelar (flank, nos osv), lite såhär ungefär: http://www.angloarab.se/bilder/f_svartbrun1.jpg
Är det förresten någon speciellt färg du söker 0#?
Jag ger inte bort försäljningsbilder gratis, men har kanske något liggadne i arkivet som inte är från tävling eller betald fotografering som jag kan bidra med.
Tack för alla fina bilder! :D
Jag tar emot alla bilder, det är ingen speciell jag söker! :)
#19 säker på att det är en black? Liknar mer en gulbrun 
Jag håller också med 19 om att det ser avsevärt mycket mer ut som en gulbrun än en black måste jag säga.
Jag vet inte. Ägaren sa att det var en black. Men ni har säkert rätt :)
Det är inte helt omöjligt att man blandar ihop de bägge. Men vad var dör för ras, och har du någon bild lite bakifrån så man ser svans och kors på hästen?
Jag kan bidra med ett par bilder som inte ligger uppe i försäljningssyfte på andra sidor.
Här har du en jämförelsebild på en vanlig brun häst och en mörkfux.
#24 Tyvärr inte :/ Jag vet inte. Frågade inte :/ Men ni har nog rätt. Det ser mer ut som att hästen är gulbrun :)