Kritik - Annourlunda vinklar
Skulle gärna vilja ha konstruktiv kritik på dessa två bilder som jag fotade förra veckan. Ville pröva lite nya vinklar och sen älskar jag motljus så jag testade några bilder och blev ganska nöjd, men skulle gärna vilja veta vad ni tycker om dom! :)
Jag kan ta emot hårdare kritik, det är den som får en att utvecklas till det bättre!
//Nikita.S
Through the camera, I see the world in a whole new way... www.NS-photo.weebly.com - www.fotosmurf.webblogg.se
Bild #2
//Nikita.S
Through the camera, I see the world in a whole new way... www.NS-photo.weebly.com - www.fotosmurf.webblogg.se
Den första bilden gillar jag, jag får en lugn behaglig kännsla när jag ser bilden, och den får mig att fundera lite över "vad är det för häst". Jag tänker på en äldre häst (hästen ser ju inte gammal ut men skälva kännslan) som fått "pension" och bara går och får njuta av livet i den sköna solen, nöjd med tillvaron.
Tycker att beskärningen var inovativ och även om jag antar att det är ett staket bako så får ma kännslan av en horisont "långt bort". Färgerna är fina och grimman går även i samma färgskala och smälter in bra.
Den andra bilden tycker jag dock tyvärr inte alls om. Jag fick faktiskt sitta och fundera en stund på vilken del av hästen det var, och hade antagligen funderat ett tag till om jag inte sett täcket. Bilden säger för mig inget alls tyvärr.
Hakuna matata!
#2 Tack så mycket! Han är faktiskt ganska gammal, vet inte exakt men tror han är kring 20 så inte direkt en ungdom längre.
Jag förstår vad du menar med andra bilden, men som fotograf är det lite svårt att tänka på sådana saker då man vet vad man fotat. Vet faktiskt inte riktigt själv vad jag tycker om den, en anledning till att den hamnade här.
//Nikita.S
Den första är lugn och skön, färgerna är i samma ton vilket bidrar till den lugna känslan. Dock skulle jag klona bort pinnen i bakgrunden. ögat dras lite dit.
Den andra gillar jag! Det är just de att man får tänka till lite som gör att jag gillar den, det är inte "hej-det-är-en-hästbild" utan man får tänka lite. Dock skulle jag velat ha liiite mer av sidan på huvudet så det inte bara är en hals. Gillar även täcket i förgrunden!
Caroline Dahlén
Medarbetare på Hästfoto iFokus