Kritik-Hopptävling
Var på tävling i Ängelholm i helgen. De har regional hopptävling så passade på att testa på nya kameran inomhus för första gången. Är riktigt nöjd med resultatet. Kameran är en Canon 600D, använde till den objektivet Canon EF-s 55-250mm f4-5,6 IS+UV filter.
Bilder är beskärda och förminskad men utöver det bara redigerade i kontrast och ton, alltså ganska mycket original än.
#bild 1
#0 Lite för kvadratiskt beskärd för min smak. Fina kontraster och bra färger, lite väl mörk kanske. Du skulle haft mer luft ovanför ryttarens huvud och hästens ben så hade kompositionen blivit bättre tror jag! Jättebra bakgrund.
#1 Alldeles för tajt beskärd, osmickrande steg. Härliga färger och bra bakgrund för att va på tävling.
#2 Denna gillar jag bäst! Det skulle bara vara lite mer luft under hovarna. Bra hopp, hästen ser pigg och glad ut.
mvh http://johannafranssonfoto.blogg.se/
Medarbetare på Degus
Jag gillar faktiskt bild 2 bäst, vinkeln gör att det osmickrande steget funkar och jag tycker det blir en cool effekt.
Också roligt att bilden är så annorunda från vad man brukar få se från tävlingar.
Kanske ska tillägga att bild 2 är inte menad att vara vacker i steget. Jag hade plats precid framför ett 'action' sväng så har flera bilder där ifrån med märkliga vinklar, snäva svänger och all möjliga miner och utseenden på hästar och ryttare ^^ Men kan hålla med om att skulle det vara en proper bra bild efter konsten alla regler, så hade den inte varit den bästa nä ^^