Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 03-kritik-porträtt
Läst 1005 ggr
Flodins
0

Två porträtt - kritik, tack!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I helgen fotade jag 3-åretest och kom hem med några bra bilder. Detta är två av dem. Vad tycker ni om dom?

Flodins
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den andra.

Lagerquist
0

#0 Supervackert porträtt! Sådant man själv vill ha på hästen, bra komposition, fina toner och perfekt uttryck!

#1 Gillar jag inte alls så mycket, bra komposition och toner men hästens uttryck är lite tråkigt. Annars bra jobbat Flört

NettanLindholm
0

#1 Älskar! uttrycket hos hästen är helt underbart och älskar hur det bara glänser ur ögonen på den! Passar väldigt bra i s/v också. Bakgrunden är ren och fin. Bra jobbat!

#2 hästen har fint uttryck, hade kanske önskat lite mera liv i ögonen, och bakgrunden är även här väldigt bra. fina färger i hela bilden, men tkr dock att hästen känns aningen kapad. Hade nog hellre velat ha den som huvudporträtt. Alltså bara på huvudet. :)

Flodins
0

Tack för kritiken #2 och #3 :)

isabelle_
0

Har inte hittat några fel men tänkte lägga till: Din hemsida är helt underbar!:)

Flodins
0

Kul att du gillade hemsidan Dijete :D

WhoCares-01
0

älskar den första =) verkligen härligt med svartvitt ser lite gammaldags ut precis som jag gillar =D

// Alexandra

Hästen är människans bästa vän <3

Adrina
0

#0 Är jättebra, passar i s/v gillar ögat men däremot tycker jag att kompositionon är lite tråkig. Hade beskärt bort lite till från väster (inte så mycket så att du kapar, dock!) Och ha mycket ber luft dit hästen tittar. Älskar bakgrunden och kontrasterna är lagom.

#1 Detta är en mycket fin bild där hästen ser vaken ut, fina färger bra komposition och härlig skärpa på hela hästen, bildenn känns även lite överexponerad? Och stör mig rätt mycket på grimskaftet och att tyglarna är korsade, men inget du kan hjälpa.

I helhet mysiga bilder både två! Glad

Toltaren
0

#0 Helt underbar enligt mig! Ingenting jag kan peta på direkt, möjligtvis att jag inte hade velat ha hästens huvud så centrerat.

#1 Hade jag gärna sett i stående, alltså, bara ansiktet och mer luft till höger… Känns lite "överflödigt" med den avklippta hästkroppen (missförstå mig rätt). Men väldigt vacker bild och färgerna är i super snygg harmoni med varandra.

Båda bilderna är väldigt snygga, stilrena och levande! Jättebra jobbat! Skrattande

hannabrink
0

Två helt underbara bilder! Favoriten är ändå den första bilden då jag är helt kär! Fantastik skärpa och ljus och hästens uttryck säger ju allt! Bra jobbat :)

Flodins
0

Tack för kritiken alla :D Håller med om kritiken på den första bilden. Kan beskära lite smått på bildens vänstra sida. Samtidigt som bilden fotades stog en tjej och borstade bak så det gick lixom inte att vinkla kameran mer åt höger för då skulle borsten kommit med.

Ska öppna bilden i photoshop nu och beskära!

Pandy
0

Bild 1 är jag helt enkelt förälskad i, 2an är också fin, fast om man jämnför så blir den rätt dålig.
Fast jag älskar s/v, men bild 2 har fina färger men håller med dem andra om bild 2.

emmajensennn
1

den 1.a bilden har jag sett på många hemsidor och andra sajter fasst med färg :O

You can't make a rainbow without a little rain

Marrieh
0

#1 Hade velat se lite mer luft till höger om hästen, dvs lite mer roopma för att balansera bilden lite bättre. Men i övrigt en kanonbild! :)

#2 Känns som någon sagt beskuren lite "högt upp" på hästen, kan inte bestämma mig för om jag gillar det eller inte. Annars fint ljus och behagliga färger.

----------------------
• Marielle Foto