Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 08-analyser-och-diskussioner
Läst 1722 ggr
Anna
0

Sagt om dig som fotograf

Jag sitter och uppdaterar min hemsida med lite nya finesser samt lite nya upplägg på vissa sidor. I samband med detta kom jag fram till att jag vill införa spalten "Sagt om mig" under Referenser i menyn - en spalt där jag samlar vad andra fotografer sagt om mig och/eller mina bilder.

När jag satt och spann vidare på denna idé kom jag fram till att vi skulle kunna göra en större grej utav detta genom att hjälpa varandra! Det finns säkert fler som skulle kunna tänka sig att införa denna spalt på sin hemsida. Därför skulle vi ju helt enkelt kunna skriva en/ett par rader om varandra, vad vi anser om personens bilder, hur professionell denne är och på vilket sätt etc.

Vad tror ni?

----

Såhär går det till:
Personen som skriver först skriver ett omdöme om mig som denne kan stå för.
Nästa person som skriver kommenterar föregående person, osv.
Man får skriva i tråden flera gånger, men inte kommentera samma person mer än 1 gång.
Vill man inte posta omdömet för allmänheten går det bra att PM:a eller skicka ett mejl till personen man skriver om, men skriv detta i inlägget isåfall så det inte blir några missförstånd.

Exempel:
Person 1: Tråden startas
Person 2: Omdöme om person 1
Person 3: Omdöme om person 2
Person 4: Omdöme om person 3
och så fortsätter det.

**Tänk på:
**Formulera dig väl och var extra noga med stavningen. Skriv gärna under med både för- och efternamn samt en länk till din hemsida. På så sätt hjälper vi varandra!
Det du skriver måste du kunna stå för när/om det sedan publiceras på fotografens hemsida. Man får som fotograf själv bestämma vilka omdömen man vill ha med eller inte.

----

Hoppas några utav er hakar på och tar detta seriöst!

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

LlinneasFoto
0

Anna Attlid är en väldigt duktig fotograf som man avundas varje gång man ser hennes bilder och hennes fina hemsida. Man får mycket inspiration av hennes bilder, och det hjälper en själv att utvecklas inom främst Hästfotografering. En bra sak med henne är att hon också är mycket trevlig och villig att svara på ens frågor. Hon är också väldigt bra på att fånga känslorna i en bild, och jag tror ingen blir missnöjd med henne som fotograf.

Linnéa Andersson - Linnéa på Hastfotografi.webb.se

Anna
0

#1 Jag har mejlat dig.

Alltså är det mig nästa ska kommentera.

annaattlid.se

isabelle_
0

Bara en fråga… Oskyldig Om någon googlar på hästfotograf och ser att fotografer bara har sagt om varandra blir inte det lite knasigt då?

Anna
0

#3 Det är ju inte enbart för hemsidan eller sådant bruk, utan även bara allmänna kommentarer om varandra som fotografer. Även det tror jag kan vara nyttigt.

Dessutom är det ju så det går till - fotografer ger andra fotografer kommentarer/kritik/omdömen.

annaattlid.se

isabelle_
0

#4 Aha, men okej nu när du förklarar så fattar jag det logiska :)

Juicy
0

Anna är en kompetent och mångsidig fotograf som har förmågan att fånga de speciella ögonblicken på bild. Med stor erfarenhet och professionellt bemötande förvånar det mig inte att hon redan är ett välkänt namn i branschen.

Ronja Nyman - www.ronjanyman.se

ronjanyman.se
Instagram: Ronnybonny

Anna
0

Ronja är en fotograf som märkbart har utvecklat en egen, annorlunda stil genom åren. Med ett sätt att framhäva skönhet ur de mest oförutsedda motiven fångar hennes bilder betraktaren direkt och lämnar dem hänförda utav de ögonblick hon lyckas föreviga och försköna. Ronja Nyman är ett namn jag tror stenhårt på i framtiden.

Anna Attlid - www.annaattlid.se

annaattlid.se

ElinP
0

Anna har stor erfarenhet i branchen och är alltid vältillmötes gående och hjälper en om man behöver hjälp.
Hon är mångsidig i sitt arbete och  och hennes bilder har en värme som lyser igenom och dom ger dom det lilla extra.

Elin Pettersson - www.elinpetterssonfoto.se / www.elindaphoto.nu

LlinneasFoto
0

#2: Vart har du mejlat? Har inte fått något mejl "/

Anna
0

#9 Jag PM:ade dig här på iFokus… Konstigt, jag provar igen :)

annaattlid.se

malinhanak
0

Är det ElinP man ska skriva om nu eftersom hon lämnat omdöme senast?

Juicy
0

#11 Precis.

ronjanyman.se
Instagram: Ronnybonny