komentera bilderna
Lägger ut lite bilder här och vill att ni komenterar xD Är inte så duktig på att fota gördet bara för skojjs skull :P Och är inte så super i PH heller så ni får tänka på det :P
Har även en fråga , ser det dumt ut att klippa av ryttaren från ett ex. dressyr ekipage ? allså kroppen om man bara vill visa hästen eller ska man låta ryttaren vara kvar ?
Fritt fram att komentera xD kommer fler bilder !
Tråkigt att bilderna är såpass små, gör det svårt att se ordentligt.
#1Första intrycket jag fick av bilden var fart, fläkt och fälttävlan, vilket är välidgt positivt. Hästen är i rätt del av galoppen som också det är bra, en häst som är i fel del kan förstöra en hel bild enligt mig.
Men, hästen känns oskarp, ser ut som att skärpan ligger på bakgrunden och inte på hästen. Tråkigt också med skuggan som täcker hela hästens högersida. Tänk på vart du har solen när du fotar, och försök därmed att förutse vart skuggorna hamnar så kan du undvika störande sådana.
Ang. frågan i #2 så tycker jag att man ska se hela ekipaget, både häst och ryttare. Men det beror också på hur bilden ser ut, vinkel etc.
#3 Här är skärpan mycket bättre! Men, som jag har sagt så stör skuggorna, tänk återigen på vart du har solen. Kompositionen fungerar bra, skulle dock önska lite mer luft i överkant.
#4 Rätt del av språnget, bra tajmat. Men bilden ser lite konstig ut; hästen är på gränsen till underexponerad (för mörk) och bakgrunden är överexponerad (för ljus). ganska tråkiga färger. Himlen är utfrätt (= helt vita områden i bilden som inte inttehåller någon bildinformation). Jag skulle nog beskurit bilden så att hinderstödet till vänster försvann.
MVH Emelie
Tack så mycket :D SKa tänka på det du sa , framför allt det med skuggan som jag värkar ha " problem " med att anpassa :D Ska snart lägga upp flera bilder , komentera dem också är du rar <3 ni andra med !
Alla bilder är väldigt små, vilket är synd. Och så tycker jag bilderna ser lite "korniga" ut.. Fast jag gillar hoppbilderna, de är bra tajmade.
Kram; Felicia