Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 04-kritik-hästsport
Läst 874 ggr
malinhanak
0

Kritik: Hoppning Del 2

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hopptävling i Laholm nu i helgen, innomhus så inte super bra fotografiskt sätt men i Fredags gick det riktigt bra och jag skulle vilja visa några bilder från tävlingen. Bilder är inte beskärda men jag har redigerat dem lite i Camera Raw, tagit bort lite brus och bättrat på tonerna lite, då de svåra ljuset gjorde dem lite bleka ibland.

Stod på läktaren så hade inte super bra vinkel möjlighet så ha överseende med det ^^

Korten är tagna med min Canon eos 600D och objektivet Canon EF-s 55-250mm f4-5,6 IS.

Bild #4 Söt så söt, hoppade fint gjorde den med.

malinhanak
0

Bild #5 Så kom tävlingens lilla prins in då, ville bara smälta.

malinhanak
1

Bild #6 Ännu en bild på prinsen ^^

monstermash
0

Jag tycker det är lite dåligt fokus på #2 och #0 och bilderna är lite mörka imo.

Juicy
0

Riktigt snygga för att vara fotade i ridhus! Du har fått till ljuset bra, gillar #0 i synnerhet.

Är inte så förtjust i beskärningen i #1 och vinkeln känns inte heller helt 100. Kanske kunde tagit ett par steg åt sidan? Antar att du stod på läktaren.

Skärpan är inte helt klockren i #2 men jag gillar den ändå. Stör mig dock lite att hela hästen inte är med. Liggande format hade den förmodligen gjort sig bättre i.

ronjanyman.se
Instagram: Ronnybonny

malinhanak
0

#3 Jag vet inte riktigt hur jag ska ställa mig till mörkt. Det är inne i ett ridhus så mörkt är svårt att undkomma utan riktig ljuskänslig utrustning. Bara andra gången jag fotar inomhus med den kameran och objektiver också. Fokusen på #2 kan jag hålla med om är ens chockad att det blev en bild på den.

#4 Tack! Jag vet #1 är inte någon super vinkel och ja jag stod på läktaren men det var sido läktare så här lutar jag mig typ över kanten så kunde inte ta några steg för att göra det bättre :( Stör mig också på att jag inte tog liggande bild på den, men av någon anledning har jag alltid problem med att ta liggande bilder :S sen var detta ett 'hastigt' kort för jag insåg att jag faktiskt kunde hinna med en bild ^^

Tack för Kritiken :)!

monstermash
0

#5 - Jag vet, det är väldigt svårt att fotografera i ridhus. Tycker du lyckades bra, speciellt med bilderna i den andra tråden! :)

Catta-
0

Tycker bilderna är väldigt bra för att vara fotade i ridhus :) Men personligen gillar jag om man försöker få med hela hindret

"Lycka och jubel att äga en pudel!"