kritik - hopptävling utomhus
Bild 1: Snyggt fångat och bra skärpa. Jag gillar placeringen av ryttaren och hästen på bilden men önskar att du fått med hela hennes fot. Tycker även den är liite för ljus för min smak :)
Bild 2: Denna tycker jag är riktigt bra. Bra färger och skärpa. Bra att du fångade hästen i språnget när den är påväg uppåt över hindret och tycker även att det blir snyggast när man får med hela hindret, vilket du har :) Bakgrunden kanske är lite rörig, men det är svårt att undvika på vissa tävlingar.
"Lycka och jubel att äga en pudel!"
Tack så mycket :D Ska kolla vad jag kan göra med ljuset på första ^^ Jag brukar ha tendens att göra supermörka bilder annars, hehe ;)
Oj de kom upp fler :)
Bild 3: Snyggt fångat i språnget :) Fina färger, men skulle behöva lite mer kontrast. Den känns även lite oskarp och sned.
Bild 4: Även denna snyggt fångat och bra beskärning. Skarp och fina färger. Gillar publiken i bakgrunden :) Tyvärr är även denna lite sned, vilket gör att man(iaf jag) blir lite "snurrig" när man tittar på bilden.
Bild 5: Riktigt snygg porträtt bild. Skön känsla när den är i svart/vit. Kanske lite för ljus för min smak
Hihi, tack ska du ha :) Måste erkänna en liten pinsam sak, vet itne riktigt hur man rätar upp bilder :S hehe ^^
Var så god :) Har du Windows Live Photo Gallery? (Gratisprogram om man har windows) Då är det bara att öppna bilden där och klicka på "Rätta till" som står högst upp till vänster på sidan och sedan klicka på "Räta upp bild" som kommer i mitten på en kolumn till höger :)
Hmm, nej jag har en macbook så har bara PS :/ Får leta runt lite i det och se om jag hittar något ^^
#10 Vet inte de svenska benämningarna men Image -> Image Rotation -> Arbitrary välj gradantal
Tacktack :)