Kritik - Ekipage
Jag är ledsen men jag sågar den rakt av och i stort ger jag per automatik tumme ner för denna typ av bilder.
Anledningarna för mig är många men några saker som gör att jag tänker som jag gör är följande
- detta är uppenbarligen inte en optimal situation för vare sig häst eller ryttare, hur skulle det kännas för en själv att "bli uthängd" på en bild som denna
- denna typ av foto gynnar vare sig hästsport eller utövare
- i fel händer används denna typ av foton - ryckta ur sitt sammanhang - som propaganda för oseriösa djurrrättsorganisationer och återigen gynnar detta vare sig sport eller utövare
#1 Okej, jag förstår. Men jag hade tänkt mig lite mer att få kritik om ljuset, skärpan, fokusen och sådant. Har inte tänkt använda bilden till något speciellt, som att sälja den, lägga ut på blogg/hemsida eller något sådant. Var bara intresserad av att veta vad andra tycker om den och nu har jag fått höra di åsikt :)
Jag ser ärligt talat inte vad som skulle vara groteskt med bilden, ryttaren sitter riktigt bra och att hästar stegrar är bara vardagen, detta var den mest skonsamma bild på en häst m. ryttare jag sett.
Annorlunda, snygga ljus, häfftig, visar att inte alla ryttare drar hästarna i munnen och är hårda bara för att den stegrar sig, dock förstörs tyvärr hela bilden av att mulen är avkapad tycker jag :/
That that don't kill you can only make you stonger
Jag gillar gråtonerna i bilden, lite överexponerad dock, men tyvärr går den bort då förgrunden förstör hela bilden, plus att mulen är kapad.
Den hade nog gått i min sopkorg redan i första sorteringen.
Sedan håller jag till viss del med Alezan, men den här bilden är inte grotesk eller grov eller våldsam.
Håller helt med #4.
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
Bilden sticker ut för att den är annorlunda. Tycker sv/vit konverteringen är bra men som bild betraktat annars så är den rätt intetsägande.
-----------------------------------------------------
Nya bilder varje måndag, följ mig gärna på Facebook.
#6 Okej. Vad betyder intetsägande?
Vad är syftet med bilden? OM den ska vara lite mer dramatisk så är den för lugn, om den ska vara en hoppbild så blir det också fel. Säger alltså ingenting mer än att det blev fel men inget allvarligt hände.
-----------------------------------------------------
Nya bilder varje måndag, följ mig gärna på Facebook.
#8 Okej, tack så mycket för kritiken!