Kritik - Dressyrtävling
Vart på dressyrtävling idag. Tänkte visa två bilder, jag vet inte om de är de två bästa. Och i steg mässigt är de kanske inte heller det bästa men tycker ändå om dem.
# 0
Vet att en hov täcker den andra vilket inte direkt är optimalt men på något sätt så stör det mig inte så mycket just i det här fallet, kan vara lite kinkig med det annars ^^
Bra ögonblick och fina bakgrunder! Det enda jag kan klaga på är att de inte är helt skarpa. Du skulle också kunna ljusa upp dem något :): Annars, jättefina!
Var har du fotat dem?
Mvh
Rebecca Frödén
De är rätt uppljusade redan men det var en gråmulen och regnig dag så mer på laggt ljus och det blev inte bra så fick dämpa det igen. Lär inte får mer skärpa än så på utrustningen jag har nu, visserligen lär jag mig än bara att använda kameran och objektivet, så det kan jag inte göra så mycket åt. Och tycker själv att de är skarpa så, det är inte ofokus eller sudd på dem, men man ser kanske annorlunda.
Bilderna är tagna på Björbäck RF, vid våxtorp typ. De har just haft en tredagas nationell dressyr tävling där :)
#0 som du nämner med hoven så är det heller ingenting jag stör mig på, jag stör mig mer på tansporten till höger i bakgrunden. Personligen tycker jag dock att bilden är liite för mörk för min smak. Annars fina färger!
#1 Mycket bättre bakgrund, framdelen på hästen ser jätte fin ut men inte bakdelen. Det hade lyft bilden om alla fyra hovar var nere i marken. Hästen känns lite i obalans eller som att den ska kicka. Annars lika här lite för mörk men fina färger.
+ i kanten för den fina loggan :)
Caroline Dahlén
Medarbetare på Hästfoto iFokus