Travhäst- Kritik - Medel
Jag gillar då den är ljus, vilket förmodligen är en smaksak. Skärpan är bra och det är ett snyggt ögonblick. Kanske lite mörkare vid "köraren" för att få med honom i bilden. Just nu tittar man bara på hästen. Annars, bra komposition :). Lite brusig, kanske för hög iso?
Jättefin i alla fall :)!
Mvh
Rebecca Frödén
0#: Riktigt fin bild och du har fångat hästen i ett bra steg. Hästen är i fin färg men kusken och sulketten har blivit lite för ljusa och färglösa tyvärr. Det ser även ut som att det är mindre skärpa vid kusken.
Annars en fin bild :D
Hoppas du inte tog den här förra sommaren för då måste vädret verkligen varit genomuselt ;)
Jag gillar motivet och ögonkontakten med kusken men skulle vilja ha en lite mer "poppkänsla" över färgsammansättningen.
Några drag här och där i photoshop skulle lätt fixa till den biten och göra det till en toppenbild 
Tack allihop - Ja Snöstorm var det, där av det höga Iso:t haha, fel år, har varit där flera gånger på sommaren, så tänkte fel xD
Jag tror den hade varit cool i svart och vit! 
jag ska fota trav på lördag och skulle bli överlycklig om jag fick en sån där bra bild! tycker den är kanonbra, lite ljus vid kusken kanske. :) jag kommer säkert bara få små mörka klumpar med hästar, så ska inte säga så mycket!
Jag tycker bilden i sig är trevlig, trist bara med lerklumpen som blivit till en fläck, och att kusken är lite för ljus. Bra skärpa och trevlig komposition i bilden, och bra steg på hästen, jag tycker den speglar travsporten bra, och det är inte alldeles lätt att få en såpass skarp och trevlig bild utan en massa andra hästar någonstans i bild, så det får tummen upp från mig!
Yezz Corner-Hästnörd i mammaförpackning
På min blogg hittar du Ridövningar, erfarenheter från över 10 års jobb med hästar, från skötare till beridare och ridinstruktör. Dessutom är jag häst- och djurfotograf och självklart finns mina barn och lite annat med på bloggen. Hälsa på vetja! Yezzcorner.com är adressen!
#7 trist bara med lerklumpen som blivit till en fläck,
Vilken lerklump?
#8 Vid bröstan är det en grå fläck, troligen lera från banan som stänkt upp.
På min blogg hittar du Ridövningar, erfarenheter från över 10 års jobb med hästar, från skötare till beridare och ridinstruktör. Dessutom är jag häst- och djurfotograf och självklart finns mina barn och lite annat med på bloggen. Hälsa på vetja! Yezzcorner.com är adressen!
#9 Det vid bröstan är väl en snöflinga?
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
Säger som föregående talare att det är en snöflinga. Utöver det förstår jag inte varför lite lera från början skulle kunna förstöra en travbild då det är en del av sporten!
Oavsett vad det är så är det i min värld något som stör bilden, då det inte är särskilt litet, och det var därför jag reagerade. Givetvis ingår det i sporten, oavsett om det är snö eller lera. Jag har själv haft travlicens och vet mycket väl att det "ingår i paketet" :) Men nu var det alltså själva bildbedömningen jag var ute efter, och som sagt, alla reagerar inte på samma saker, jag anser det vara störande, andra inte. Det är en smaksak!