Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 04-kritik-hästsport
Läst 943 ggr
spöketlaban
0

Kritik - Hoppbild

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

skulle gärna vilja ha kritik på denna bild :)

sötsigne
1

Fin skärpa och härlig action-känsla men alldeles för snävt beskuren. Vare sig ryttare eller häst är "hel" på bilden. Jag vill ha mycket mer luft runt om. Och jag föredrar att hela hindret med på bilden.

[alezan]
1

Jag vill inte ha med hela hindret och om det saknas delar av en häst och ryttare behöver inte alltid innebära katastrof, men denna bild hade blivit bättre med en hel häst och ryttare samt en liten rotering motsols för att räta upp hinder och staketet i bakgrunden Glad

Juliastrom
0

Jag gillar farten i bilden och skärpan, synd att hjälmen är kapad och kanske göra bilden lite ljusare? Jag tycker inte att det inte gör något om inte hela hindret eller hela människan är med, men i helheten en bra bild =)

spöketlaban
1

Tack för alla tips, och om jag skulle tagit med hela hinder så hade det nog inte blivit samma känsla, eftersom att jag hade varit tvungen att zooma ut massa då = attman inte ser ryttarens ansiktsuttryck osv. Hade jag få ta om kortet hade jag nog zoomat in ännu mer :)

[alezan]
0

#4 bra tänkt! Skrattande

MillieoMolly
0

Är det Nellie Berntsson och Bellman? Fin bild men håller med #1.

Kram från mig och alla djuren ☺

Juicy
0

Den hade förmodligen gjort sitt bättre i stående format. Bra tajming för övrigt!

ronjanyman.se
Instagram: Ronnybonny

Denna kommentar har tagits bort.
spöketlaban
0

#6 Ja, det är det.

#7 jo, de håller jag med om :)