Tips på kameraväska
Hej
Letar för fullt efter en ny kameraväska då min gammla inte rymmer all min utrustning, men hittar ingen som passar. Vill helst ha en axelväska som rymmer min kamera med batterigrepp, blixt, ett 50mm, 14mm vidvinkel och en telezoom som helst ska kunna sitta på. Och helst ska den inte se ut som en typisk kameraväska.
Vad har ni för kameraväska och har ni några bra förslag? :)
Eller är det någon som har byggt en egen?
mvh Essberg
Essberg.blogg.se
Kameraväskor kan väl knappast räknas in som den sexigaste av accesoarer man jag avråder bestämt från axelväska om du tänker trycka ner fler saker än ett hus och en mindre lins, tror du kommer ångra dig djupt.
Nja, det tror jag inte då jag redan har en axelväska där det får plats ett objektiv och ett på, men inte allt annat jag vill ha med. Det blir tungt visst men då har jag koll på var jag har allt och lätt att få fram det jag vill ha.
mvh Essberg
Essberg.blogg.se
Jag kör med en LowePro Mini Trekker AW som jag tycker funkar hur bra som helst. Har haft den i några år nu och den rymmer tre, fyra obektiv och ett hus.
-----------------------------------------------------
Nya bilder varje måndag, följ mig gärna på Facebook.
En av mina mindre som jag brukar har med är också en LowePro Mini Trekker, super nöjd med den väskan! :)
Caroline Dahlén
Medarbetare på Hästfoto iFokus
Jag har en Canon Deluxe Gadget
och en Tamrac Expedition 8
http://www.tamrac.com/5588.htm
Är toknöjd med båda.
Tamracen rymmer i stort sett all min kamerautrustninge + min bärbara dator på 17 tum.
Canonen rymmer 1 hus + två objektiv ungefär, och diverse annat, slukar mycket.
Vad köpte ni era Lowepro Mini Trekker för?
Tror inte den finns i sortimentet längre, i alla fall inte var jag har kollat men hittade en på blocket för 800kr? Eller vet ni någon som är ungefär lika?
mvh Essberg
Essberg.blogg.se
Kommer inte ihåg vad den kostade, men det finns säkert liknande modeller från samma tillverkare.
-----------------------------------------------------
Nya bilder varje måndag, följ mig gärna på Facebook.
Jag köpte min av en tjej från bilddagboken för många år sen, tror jag gav 500kr för den :)
De här två tycker jag liknade min och har en bra prislapp :)
Caroline Dahlén
Medarbetare på Hästfoto iFokus