Flytta bilder?
Jag har nyligen tagit studenten och köpt min skoldator. Jag har alla (några kopior finns på skoldatorn) mina bilder på en annan stationär dator. Eftersom jag fotograferar väldigt mycket är det en hel del bilder. Min fråga är:
Vilket är det enklaste sättet att flytta bilderna från den ena datorn till den andra? (utan att radera dem från den stationära datorn)
Tacksam för svar.
MVH Julia Tingström www.jtphoto.se
"De som säger att lycka kan inte köpas för pengar, de har aldrig köpt en häst"
Lägg kopior i ett USB minne och sedan in i datorn.
Okej, antog att det var så ;) Tänkte om någon hade nån annan smart genväg. Lite lat är man ju ibland, hihi :P
Om du passar på att investera i en extern hårddisk (vilket jag tycker alla borde göra för att ha sina bilder säkerhetskopierade) kan du ju förvara dina bilder på den. Då är det bara att du kopplar in den i vilken dator du än använder. Och om du vill kan du ju föra över bilderna från den till din nya stationära också, så har du bildern i säkert förvar på 3 olika ställen. Så gör jag! :)
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Japp, vi har en men jag tycker det är lite krångligt. När jar tar nya bilder måste jag ladda upp dem på alla tre platser och jusst nu har jag ingen koll på vilka bilder jag har på externa och vilka jag har på datorerna, man vill ju inte ha en massa kopior.
#4 Jag gör så att jag har en huvudsaklig stationär dator som jag använder mest och dit för jag över alla nya bilder. Sedan kopierar jag över till den externa hårddisken med jämna mellanrum, men absolut inte varje gång jag fotar nya bilder. Någon gång i halvåret kanske. På så sätt vet du att alla bilder finns på den huvudsakliga stationära, men OM du förlorar bilderna på den finns de kopierade på den externa.
Ja men hur kommer du iåg vilka du har kopierat över och inte? Jag har så många olika mappar så det blir väldigt mycket kopierande.
Jag har välorganiserat bland mapparna och bra minne, haha. Men annars är det ju inte så jobbigt att t.ex skriva ner eller ha en liten loggbok/fil på datorn där man skriver vad som är överfört och inte.
Ja, ordning i mapparna har jag men minnet är värre xD Men, men jag får väl lösa det på något sätt ;)