Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 02-kritik-rörelse
Läst 527 ggr
Eve
0

Kritik, tack =)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan.. För någon vecka sedan fotade jag denna bild på min häst och hennes hagkompis i hagen.. Jag blev riktigt nöjd.. Vad tycker ni? Jag har fått höra tråkigt ljus av någon, men jag vet inte riktigt om jag håller med, kan inte bestämma mig :P

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

Cydonia
0

Jag tycker det är en trevlig bild med fart och fläkt i. Tycker inte det är något fel på ljuset, men färgerna är lite matta. Snyggt beskuret, och neutral bakgrund, skulle önskat att det var lite kortare skärpedjup så bakgrunden blivit suddigare. Men i helheten en jättebra bild!

Eve
0

Cydonia - ja, jag tänkte faktiskt också på skärpedjup och färger.. ska försöka fixa till färgerna lite, kärpedjupet är dock svårt att fixa i efetrhand :(

Fler kommentarer ? :)

Lininaa
0

Håller med Cydonia om skärpedjup , färger osv . Tycker däremot att du kunde beskurit lite mer på undersidan , då jag på något sätt tycker att det känns som om bilden lutar lite bort från en . Jag hade nog beskurit lite mera under hästarna och sedan lämnat lite mer luft över istället ! Men en jätte härlig bild (:

Snuttan2
0

Är lite hårt beskuren nu för att göra bra helhet… Hade kunnat tänka mig den mer som en panorama, men då krävs en del mer luft både framåt men framförallt bakåt…

Jag tycker det är lite tråkigt ljus, men inget fel på det.

Hade velat ha mer färg i bilden, och som Lininaa säger, skärpedjupet hade jag gärna ändrat på.

Sedan är jag inte nöjd med motivet, men det kan man ju inte ändra så mkt på (tänker på att din häst inte går i ren trav, öronen bakåt på båda hästarna, kompisen ser tjurig och trög ut)… 

Jag får mest en seg och lite tung känsla ifrån hästarna… Man brukar ju vilja ha fram mer lätthet, liv och bus, men det saknas liksom glädje ifrån hästarna i bilden…

Eve
0

snuttan2 - håller inte med om uttryck, tycker de förmedlar en fighting känsla..

Eve
0

Bättre såhär?

AliceL
0

Tycker det är tråkigt att hästarna ser så sura ut, annars fint. tog mig friheten att redigera den lite. Alltid svårt att redigera JPEG-bilder; lätt att man förstör dom.

FeliciaS
0

#7 Den var betydligt bättre ;)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

AliceL
0

#8 tack :)