Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 20-tävlingar-och-utmaningar
Läst 2568 ggr
Monday
0

Fotoutmaning #2 - Ovanlig

Detta är en fortlöpande utmaning där den som "vinner" vinner äran och även ansvaret att hålla i nästa omgångs utmaning, dvs komma på ett tema, lägga ut utmaningen, utse en vinnare, andra och tredje plats och publicera det.
Alla bilder är välkommna, både opublicerade och tidigare publicerade bilder bara dom har hästanknytning.

**Tidigare teman:
**Fotoutmaning #1 - Lycka

Regler
Posta ett (1) foto som ni tycker representerar temat.
Lägg gärna till information om var, när och hur.
Personen som väljer temat utser "vinnaren" samt andra och tredje plats och den som kommer på första platsen väljer temat för nästa omgång.
Utmaningen pågår i 7 dagar plus två dagar att utse "vinnarna". Den som håller i utmaningen får gärna motivera sitt 1a, 2a och 3e val!

Jag valde temat OVANLIG och ni får tolka det precis som ni vill bara bilden har hästanknytning. Senaste dagen att posta er bild om en vecka, dvs den 14 maj och resultatet kommer upp senast 16 maj.

http://www.regret-nothing.com

Anna
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mitt bidrag! Egentligen en misstagsbild, fotad med för mycket zoom på ett ekipage över ett hinder, men resultatet blev lite häftigt ändå.

MVH Anna Attlid

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Teja-Bea
0

Här kommer mit bidrag. Något man inte ser varje dag! Ett shettisföl som diar på ett russ! Brevid står russets son och undrar vad kompisen gör med mamma! *ler*

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Equipage
0

Mitt bidrag är som Annas bild ett misstag. Helt fel vinkel över huvud taget, det är bara uttrycket i ansiktet som gör att man tittar på bilden en längre stund. Jag tycker det liknar en blandning mellan blodhund och häst.

Fotad med min gamla Sony digitalkamera.

Eve
0

Denna bilden knäppte jag av misstag. Jag tycker om att skärpan ligger på mulen och att den är konsigt beskuren. Jag vet inte varför, men jag gillar bilden skarpt. Jag tpg den för att hästan var så intresserad av kameran, så jag bara tryckte av, utan att kolla i sökaren :P

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

ElinSa
0

Tog bilden under en hopptävling.

Katter3
0

Kanske inte ovanlig, men det var en ovanligt vacker himmel. :)

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

iiirma
0

Ovanligt att hästen i hagen vill duscha när det inte är hennes tur, när det ÄR hennes tur vill hon inte ;)

Alicia
0

Mitt bidrag, om man går in i hagen får man väl räkna med några nafs:P

neonrosa
0

Hm, tanken var att själva hästen var lite ovanlig. Skäck med lång,lång man man som var hälften vit, hälften svart och sedan blåa ögon.

MiaMaria
0

Skulle fota Nasse o Trilli innan dom skulle få vandra vidare o de ville dom inte alls vara med på, Trilli gäspar o Nasse passar på att försöka leda Trilli så det hela blev ett misslyckat kort samt med skuggan då

Alicia
0

#9 ungefär en sån häst finns det vid ett stall vid mig fast den har ett blått och ett brunt öga.:P

Emelie-G
0

Ägaren av det här ögat är angloaraben Falladas Marah- Mattja, alias Märta. Hon är en väldigt fin häst, båda att sitta och titta på. Fux med fyra höga strumpor och bred bläs, ena ögat har normal färg medan det andra ser ut så här. Att rida är hon känslig, men urmysig! Är lektionshäst och har kommit tvåa i regional dressyr, "bara" LB men ändå :)

neonrosa
0

#11 Haha, jaså ;) Denne, vid namn Lingon har två blå ^^

Anna_
0

Mitt bidrag

AnnaLundin
0

Detta är ett fototekniskt uruselt foto (mobilkamera), men objekten kan väl på sätt och vis kallas ovanliga…

Teja-Bea
0

15# vilken härlig bild! Va söta!

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Cydonia
0

Bidrar med en bild från en ovanlig vinkel.

Klasselover
0

Mitt bidrag: Det ser ut som om Putte, den lilla, skulle säga 'Vadå, får man inte rymma och äta upp halva trädgården eller?'

Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

Sasser
0

min tokroliga welshponny. Hade show i hagen och så här  blev bilden…. Superdålig men rolig….

__iE
0

Ovanlig vinkel på Ballerina ^^

ThereseE
0

Här kommer mitt bidrag!

Tagen från vagnen när jag kör, höll på att förfrysa handen när jag tog det:) Tagen med min första digitalkamera för ett par år sen.

mazze
0

kan väl oxå bidra med en bild. Det här tog jag med mobilen…

Jill_Niss
0

Hotten och Linsan (;

Nitro
0

Här kommer mitt bidrag, jag & min treåriga russhingst.
Vi skulle ta ett fint kort, och då visade han upp sig från sin bästa sida!

Between
0

Inte riktigt meningen men… hon var nyfiken å skulle kolla vad jag gjorde så de blev som det blev :P

divansson
0

Har inte nån jag tycker är spec. ovanlig.. men jag väljer denna för jag tycker det ser ut som om han kollar få bakbenen och gör nån … :P jag vet inte.. sträcker sig kanske?

ElisabethA
0

Här kommer en bild på en ovanligt smart shettisRäcka ut tungan Kilskogens Glamour har tröttnat på leran i hagen och leker "stenbock"…

iiirma
0

#25 Urgulligt ^^

Fallande
0

Här kommer min bild :) Jag tycker han ser så mysig ut ^^

MVH Sara

Erica-B
0

Kanske inte så ovanlig, men jag orkade inte leta igenom mitt 20 000 bilders-arkiv 8)

gigytffyvbk
0

bilden är inte så bra men motivet ser lite kul ut tycker jag, har faktiskt aldrig sett en häst som är klippt på det är sättet ^^

Mixie
0

#31 ser ut som en pudel :P

//Mickan

gigytffyvbk
0

#32 aa, visst gör den mina kusin barn brukar kalla den för pudel hästen ^^

[exsh]
0

- Åringen som inte nöjde sig med gräs..

[exsh]
0

#34 bilden är tagen på Bassholmen, den 12/05-07 ( igår alltså ) på det årliga hingstsläppet jag hade möjlighet att titta på :)

LindaKarlstrom
0

En bild jag tog idag när min kompis fyllde på vattnet i hagen :) Tycker den är lite ovanlig…

NielsenFoto
0

Hahah , ja kan lova att ja skratta ihjäl mej när jag såg detta. Dom två bråkade och den ene fällde honom så han satte sej ner xD Inte bästa skärpan .. dom var väldigt långt bort ..

Minetta
0

Här är en ovanlig bild :)

neonrosa
0

Denna utmaning är väl slut?

Anna
0

#39 Yes.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se