Lek: Hot Or Not 4
Hot!
Fin komposition och härligt sidoljus på hästarna. Bilden har ett fantastiskt djup, man sugs verkligen in i den!
Hot/not?
----------------------
• Marielle Foto
HOT - Så galet söt ponny! Älskar den fluffiga luggen! I övrigt bra skärpa, bra ljus och bra färger. Bra placering också. Något som däremot kan störa är det röda skjulet i bakgrunden.
HOT or NOT?
Sajtvärd på Naglar.iFokus, Medarbetare på Galopp.iFokus
NY HEMSIDA http://nailedit.inc.se | INSTAGRAM elvirarudback
*tass*
That that don't kill you can only make you stonger
#6 Hot!
Riktigt bra porträtt! Känns som att du fångat Hästens personlighet. Skärpan ligger bra och skärpedjupet är lagom stort. Det enda som möjligtvis skulle vara negativt är staketet i bakgrunden, men tycker inte att det stör speciellt mycket.
Hot/not?
----------------------
• Marielle Foto
Halvhot!
Jag älskar ljuset och färgerna. Den är perfekt då det gäller det (enligt mig). Posen är också väldigt fin och det ger en bra känsla i bilden. Skulle dock velat att du kanske gick ner längre för att få bilden lite mer i hästens höjd. Också att hästen flyttas lite längre upp till höger för att få en bättre komposition. Annars gillar jag den verkligen :)!
HOT or NOT?
Mvh
Rebecca Frödén
#16 du glömde göra hot/not på bilden ovan :)
That that don't kill you can only make you stonger
HOTNOT - Fin bild med bra skärpa och fint motiv. Däremot är hästen ganska dåligt placerad, och jag som personligen gillar väldigt zoomade bilder hade gärna sett att du varit närmre hästen. Men sådant går ju att fixa i efterhand ;)
HOT or NOT?
Hot!
Fartfylld bild som är snyggt redigerad, fin komposition och du har verkligen fångat intensiteten hos araben.
Hot/not?
(Har börjat glömma vilka bilder jag lagt upp och inte, hoppas inte att det är någon som redan är upplagd :))
----------------------
• Marielle Foto
HOTNOT - I sig är det en väldigt fin bild med bra färger och skärpa. Hade dock gärna sett att det var ett porträtt alt. att motivet var närmre :)
HOT or NOT?
HOTNOT - Fint ekipage, bra ljus och färger och snygg himmel! Dock hade jag personligen gärna sett att ekipaget var närmre samt centrerat :)
HOT or NOT?
Not; Tycker det är synd att du råkat kapa örat sen hade hag velat ha fokusen på huvudet.
HOT or NOT?
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
39#HOT!
helläcker bild och något magiskt över det hela :)
Hot or Not?
Följ oss på
Blogg: Bobbys blogg
Instagram: Bobblius
Not.
Jag tycker bilden är lite väl mörk, samt att det är ett konstigt steg och jag hade hellre sett att det fanns mer mark i hästens rörelseriktnining än bakom den (alltså på högersidan om den) nu ser det ut som den ska studsa in i fotoväggen litegrann…Ska jag vara lite extra gnällig är det lite mycket staket i bakgrunden också.
HOT or NOT?
Yezz Corner-Hästnörd i mammaförpackning
På min blogg hittar du Ridövningar, erfarenheter från över 10 års jobb med hästar, från skötare till beridare och ridinstruktör. Dessutom är jag häst- och djurfotograf och självklart finns mina barn och lite annat med på bloggen. Hälsa på vetja! Yezzcorner.com är adressen!
HOTNOT - Fin bild med bra skärpa men hade gärna sett mer färger och kontrast :)
HOT or NOT?
HotNot.. svårt att säga vilket som överväger. Jag gillar bilden som helhet, men hade även på denna gärna haft mer luft på högersidan, eftersom det är ditåt hästen rör sig. Här känns det lite FÖR centrerat. Färgerna är ok, ekipaget är jättesött och bakgrunden känns rätt bra. Men som sagt, jag hakar upp mig lite på den där övercentreringen.
Hot/Not?
På min blogg hittar du Ridövningar, erfarenheter från över 10 års jobb med hästar, från skötare till beridare och ridinstruktör. Dessutom är jag häst- och djurfotograf och självklart finns mina barn och lite annat med på bloggen. Hälsa på vetja! Yezzcorner.com är adressen!
Får jag bara inflika med en fråga. Är det verkligen okej att skriva tillexmpel "hotnot"? Leken heter ju trots allt "Hot OR not". Anser att det är bättre att skriva "Hot, men detta kan ändras" Eller "Not, hade detta varit så hade det blivit Hot".
Får ibland känslan av att man inte vågar "Not:a" bilder, men det kanske bara är vad jag tycker. :)
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
#46: Jag tycker att det bör vara okej att skriva HotNot om det är så att man kan motivera både något bra och något dåligt med bilden? Jag personligen har inga problem att "Not:a" en bild (har gjort det några snäpp uppåt) eftersom jag tycker att man kan lära sig på att få sin bild "Not:ad" om den som skriver kommentaren gör det på ett utförligt sätt med konstruktiv kritik och konkreta tips på vad man kan tänka på eller förändra. Då tycker åtminstone jag att ett "Not" är en BRA grej..
Min bedömning på #44 blev HotNot för att jag gillade den över lag, men stör mig på den "perfekta centreringen" den blir lite för "tråkig" för min smak, men det är ju ingen dålig bild egentligen.. därför kändes det inte motiverat med ett NOT rakt av för min del. Vet inte om ni andra håller med?
Jag håller helt med HappyLucky. Tråden heter HOT och NOT och därför ska det också vara de som de går att välja på.
Precis som HappyLucky säger så går de skriva "Hot, men detta kan ändras" Eller "Not, hade detta varit så hade det blivit Hot" istället för hotnot.
Caroline Dahlén
Medarbetare på Hästfoto iFokus
Då ber jag om ursäkt att jag inte skrev så, såg att flera andra skrivit HotNot..
Kommer inte ge det "omdömet" igen då. Ska vi återgå till leken? Vill gärna veta om min bild är Hot or not :)
NOT
Tycker inte vinkeln var bra och för skarp ljus,
men väldigt söt ponny :)
HOT or NOT?
mvh Essberg
Essberg.blogg.se
HOT
Har inget dirket att säga om bilden mer än att jag gillar den!
HOT or NOT?
-' Malin Hultman
HOT, HOT!
Älskar denna sort av bilder och denna var verkligen supersnygg. Härligt ljus och gillar att den tar upp så stor del av bilden och underbar skärpa. Enkel och stilren!
mvh Essberg
Essberg.blogg.se
NOT. Det är en annorlunda bild vilket är positivt, men jag tycker den känns rörig och kladdig och "ofärdig" när det är så lite färg och mycket dimma. Hade det varit EN häst och kanske en aning mer kontrast hade den varit mer tilltalande för mig. Men det blir för mycket med så här många hästar.
Hot/Not?
Tack för kritiken :)
Tyvärr blir det NOT på den här bilden, från min sida. Jag tycker den är lite för tajt beskuren för att det ska framgå tydligt att det är en hästkropp, och den känns lite rörig för min smak, sen kan jag tycka att den kanske hade varit finare i sepia eller väldigt ljus originalfärg (sänk opaciteten på färgbilden) här får man ett väldigt hårt intryck tycker jag. Och detta trots att det finns ganska gott om mjuka former i själva bilden. Men en annorlunda bild och inte ful, bara inte något som faller mig i smaken.
Hot or Not?
Tar så lång tid för folk så jag kör igen ^^ (höhö)!
HOT får det bli på denna. Jag gillar hur du fångat rörelsen och kompositionen är bra. Dock ser den lite för disig ut. Ge den lite mer färg så tror jag den blir super :)!
HOT or NOT?
Tog denna på en arabutställning, så tyvärr kan jag inte göra så mycket år bilarna i bakgrunden :/.
Mvh
Rebecca Frödén
Not
Söt och charmig bild, absolut! Tekniskt helt okej, men känns rörig och vardaglig (inget problem med det, en smaksak från min sida helt enkelt).
Hot or Not?
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Not; de är en fin ide, men stör mig en del på att både mule och öron är bort kapade. Hade även önskat mer skärpa.
Hot or not?
-' Malin Hultman
Ooops, nån hann före. Texten var till #63
**HOT
**Fina färger och bra ögonblick. Kanske lite tråkig för min smak dock. Fölet är lite för centrerat och det händer inte så mycket. Men bra färger, fint ljus och bra skärpa så det blir hot :)!
Mvh
Rebecca Frödén
Hot!
Haha, helt klockren och jätterolig bild! Möjligtvis hade skärpan kunnat ligga på ögonen. Men tycker inte att det tekniska i en sån här bild är jätteviktigt så länge bakgrunden är ren eftersom det är mer av en ögonblicksbild. :)
Hot/not?
----------------------
• Marielle Foto
NOT. Jag tycker det är svårt att urskilja den mörka hästen ur den mörka bakgrunden, den "poppar" liksom inte, och då går den bort för mig. Själva hästen är fin dock, fast det känns som att allt smälter ihop när både grimma, grimskaft och häst är svarta. Vit grimma och grimskaft, eller någon ljusare och mer synlig färg i alla fall, hade hjälpt till att få hästen mer synlig tror jag. Och byt till en ljusare bakgrund, så man inte behöver anstränga sig för att titta på hästen.
Hot/Not?
#71 HOT
Gillar bilder som töjer något på "gränserna" eller är utöver det vanliga. Gillar hur den är överexponerad på det vita men hade möjligen velat se lite mer skärpa. Något vid ansiktet som jag stör mig på men kan inte sätta finget på vad det är :) Men som sagt, hot, me like different!
Hot/Not
Med Vänliga Hälsningar // Julia
http://Juliahallberg.blo.gg - Fotografi & Tonårsliv
R.I.P Premiums Syskonkärlek, min Charmör, du är den vackraste ängel himlen någonsin skådat.
"Livet är som en dans på rosor, ibland trampar man snett och kliver på taggarna - men fortsätt kämpa, snart kommer du upp på blommorna igen"
Hot!
Magisk bild i komposistion och ljus, behöver inte sägas nått mer. Fantastiskt bra redigerat!
Hot/not?
(En ögonblicksbild. Inte perfekt tekniskt, lägger mest upp den för det humoristiska :))
----------------------
• Marielle Foto
(ger ett till inlägg, höhöh)
NOT
Det är bra skärpa och lite roligt med hästen som tittar in lite med en konstig blick. Dock tycker jag inte det lyfter helhetsintrycket. Det är en ganska tråkig vinkel (borde vara "lägre") och lite för oplanerad komposition för min smak. Annars, bra ljus, färger och skärpa :).
HOT or NOT?
Mvh
Rebecca Frödén
#77 NOT
Hade velat se hindret lite mer men annars så var ljuset och skärpan fint :)
HOT or NOT?
R.I.P Premiums Syskonkärlek, min Charmör, du är den vackraste ängel himlen någonsin skådat.
"Livet är som en dans på rosor, ibland trampar man snett och kliver på taggarna - men fortsätt kämpa, snart kommer du upp på blommorna igen"
Oj va lite efter! Ger kritik till #77 :)
NOT
Hade velat se hindret lite mer men annars så var ljuset och skärpan fint :)
Not; bilden känns färglös, sen hade jag velat att själva hästen var ljusare då mina ögon dras till bakgrunden och inte själva hästen!
Men annars fin skärpa och fin plasering av hästen.
Hot or Not?
-' Malin Hultman
NOT. Jag hade velat ha med hela örat och betydligt skarpare färger, jag hade ökat på kontrasten lite. Bakgrunden är trevligt neutral även om en del grenar ändå syns men den är absolut okej. Jag gillar vinkeln, men undrar hur den skulle sett ut som stående bild? Då hade förmodligen örontoppen varit med och känslan hade nog varit en annan med.
Hot or not? (Bilden är tagen i ösregn så det är inte ISO-grynighet utan regndroppar och lera som syns)
Hot!
Fin bild på en uppmärksam, söt liten ponny. Bra komposition, möjligen kunde hästen placerats liite längre till vänster i bild, men det är marginellt. Fint ljus, bra skärpedjup och skärpan verkar ligga ganska rätt.
Hot/not?
----------------------
• Marielle Foto
Not
Fina färger och bra exponering. Vinkeln är däremot väldigt konstig, bilden är väldigt rörig och sne.
Hot or Not?
//Nikita.S
Through the camera, I see the world in a whole new way... www.NS-photo.weebly.com - www.fotosmurf.webblogg.se
Not - Bilden är inte dålig och det som ger den en "not"-a är redigeringen. Jag gilar inte färgtonerna och inte heller att ryttaren och större delen av hästkroppen känns disigt avlägsna p.g.a dammet från ridbanan. Det känns förstäsrkt med redigeringen. Jag har sett dina bilder och vet hur otroligt duktig du är :-) Men denna var inte min favorit.
Hot/Not?
Hot.
Gillar uttrycket och bakgrunden är suverän. Kompositionen gillar jag dock inte alls, inget spännande alls med hästen helt centrerad. Placerad till höger eller vänster hade lyft den samt kortare skärpedjup.
Hot or not?
ronjanyman.se
Instagram: Ronnybonny
Not.
Gillar färgerna och känslan samt att fotot är lite annorlunda, men stör mig på att man inte ser hela hästen, särskilt att huvudet är avkapat. Det gör att bilden känns lite svår att titta på, tycker jag. Hade man sett mer av hästen hade det säkert varit ett fantastiskt foto.
Hot or not? (Ja, det är Briar på bilden.
)
Måste kommentera för att jag gillar annorlunda bilder XD. Höhö!
Jag tycker om att du tänjt på gränserna. Dock känner jag samma som Emshify, att den känns lite för avkapad vid huvudet. Gillar ändå idén och tycker inte du ska ge upp på den. Kanske klippa halsen lite längre ner? Kan tänka mig att det kan hjälpa den att inte bli så avkapad :P.
NOT
Lite för dålig skärpa för min smak. Jag ser inget fel med kompositionen annat än att hästen är lite för centrerad. Lite roligare färger och ljus skulle nog liva upp den lite med :).
HOT or NOT?
Mvh
Rebecca Frödén
Not. Jag gillar idén och stort plus för kompositionen. Saknar skärpa och kontraster vilket tyvärr överväger.
Hot or not?
ronjanyman.se
Instagram: Ronnybonny
HOT. Jag tycker om bilden som helhet, uttrycket hos hästen, kompositionen och ljuset är också bra. Det enda jag stör mig på är pinnen till höger i bild, faktiskt…
Hot or not? (Jag är inte så jättebra på "annorlunda vinklar" så det här är ovanligt för att vara mig. Kan vara skoj att veta vad jag kan tänka på eller vad som är bra. Togs igår.)