Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 07-tips-och-teknik
Läst 615 ggr
[Ponnyflicka]
0

H J Ä L P ?

Jag är ganska ny inom "systemkamera-världen". Alla dessa inställningar och knappar.. Jag är nog ganska trög, men skulle någon kunna förklara för mig vad ISO, brännvidd, bländare, slutartid och allt det där är? Kan ju tillägga att jag har en Nikon D3100 och ett AF-S Nikkor 18-55 mm. Jag har även läst instruktionsboken en gång .. men kan någon säga vart man ändrar alla inställningar osv? Hittills har jag kört på auto inställningarna, men jag vill så gärna lära mig anpassa kameran efter motivet, och inte motivet efter kameran. Så alla proffs där ute! Ge mig alla tänkbara tips och trix, instruktioner osv!Glad

Visst låter det som att jag är dum i huvudet? Nej jag får nog läsa igenom instruktionsboken några gånger ikväll..

[Ponnyflicka]
0

Nikkor AF-S 18-55mm ska det ju såklart va'!

Juicy
3

Här står det bra förklarat vad de olika begreppen innebär. Finns även en simulator där man kan dra i olika reglage för att se vad som händer med bilden.

Du behöver inte alls känna dig dum, vi är alla nybörjare i början. Det kommer ta ett tag att lära sig fota manuellt och känna sig säker där men låt det växa fram lite i taget.

ronjanyman.se
Instagram: Ronnybonny

[Ponnyflicka]
0

#2 Tack! Glad Åh Ronja! Dina vackra bilder såg man första gången på stallet.se Flört Så otroligt fina!

Juicy
1

#3 Tack så mycket!

ronjanyman.se
Instagram: Ronnybonny