Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 02-kritik-rörelse
Läst 976 ggr
[michaelalundgren]
0

Shettis stoet Kex med hingstfölet Muffin

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår var jag ute och fotade ett 2 veckors föl och hans mamma. Ska dit även idag och ta några fler bilder. Dom var så söta. Här bjuder jag på ett smakprov!

neonrosa
0

Muffins, vilket sött namn! Angående bilden tycker jag den är mycket trevlig, men det stör att stoet skymmer fölet. Skulle vara bättre om fölet sprang på andra sidan stoet. Sen är det också synd att du kapat av svansen på stoet.

Mvh Sara

Anna
0

Härlig bild full av liv. Stoet är i en mycket bra position både vad gäller öronen, huvudet och benen. Fölet däremot ser lite konstigt ut när den tynger på ett framben sådär, som jag gissar på att den gör. Det hade varit bättre om fölet varit i ungefär samma position som mamman - seriebildstagning är alltid bra. ;) Synd också på den skarpa skuggan på fölet.

Sedan tycker jag skärpan och skärpedjupet är bra. Som den är nu är den matt och tråkig i färgerna. Mycket irriterande att man inte ser hela stoets svans också.. Staketet i bakgrunden stör inte märkvärt men hade ju varit finare utan. Svårt att undvika i hästhagar dock..

Hoppas det inte gjorde något att jag tog mig friheten att arbeta en liten snabbis med den i Photoshop. >> Jag sänkte ljusstyrkan lite, höjde färgopaciteten (undvek att höja kontrasten eftersom jag inte ville överexponera mammas vita partier), klonade bort staketet i bakgrunden lite halvslarvigt, lade på en liten vinjett och mörkade ner bakgrunden något.

Mvh Anna

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

[michaelalundgren]
0

Jag har inte kapat svansen, den kom bara inte med på fotografiet.. Så där blev bilden i kameran. Men som sagt jag ska dit nu och ta nya bilder, och hoppas på någon bättre.

[michaelalundgren]
0

#2 Tackar för dina komentarer.. Jag är medveten om att det inte är den bästa bilden, men det är den bästa av dom jag fick på den korta stund jag var där igår.. Men ska vara där längre idag och fota mer..

Tack också för att du fixade iordning bilden åt mig ;) Du är så duktig.

neonrosa
0

#3 Kapat betyder att du inte fick med den på fotot ;)

[michaelalundgren]
0

Här kommer en bild på stoet Kex.

divansson
0

#6 ser fölet bakom, hör till men tycker att i dethär fallet vart lite störande, lika så tycker jag att stenen snodde uppmärksamheten lite väl mycket, Men jag tycker självklart det var en välldigt fin bild i övrigt!

neonrosa
0

#6 Mycket trevlig bild, det här med. Stör mig dock på staketet och fölet i bakgrunden. Stenen påverkar mig inte särskilt mycket.

[michaelalundgren]
0

#7 & #8.. Stenen ville ja ha med så där.. Tycker det har en viss charm. Sen har jag inte gjort ngt med den förutom satt dit min hemsideadress, så det är mycket som kan fixas till!

[michaelalundgren]
0

Här kommer en bild på Muffin fotad idag… :)

neonrosa
0

#9 Om du inte såg det så skrev jag att jag inte blev påverkad av stenen, jag tyckte alltså inte att den störde ;D

#10 Otroligt härlig och fartfylld bild! Kunde inte låta bli, utan tog mig friheten och redigerade den lite då färgerna kändes lite ljusa och matta. Sedan vet jag inte om du har beskärt bilden eller inte, men jag la till mer gräs på vänster sida.

Dellah
0

Även jag tog till mej lite frihet att fixa bilden. Fixade lite med skärpan på fölet :)

FeliciaS
0

#10 Fin bild :)

#11 Gillar den, bättre färger än orginalet.

#12 Tycker att det ser konstigt ut med så mkt skärpa… =P

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Granatapple
0

håller med förgående talare, #13. Original bilden (#10) är underbart vacker, men med sxtremt ökad skärpa på bild #12 ser det inte realistiskt ut. #11 ger dock bilden en fylligare look!

neonrosa
0

Tack så mycket, båda två! Blev också själv rätt nöjd med redigeringen.

LindaKarlstrom
0

#10. En riktrigt underbar bild tycker jag, man ser verkligen hur lekfullt fölet är! :)