Bilder från inomhus hoppning

Fina bilder alla tre. Gillar verkligen den tajta beskärningen på alla! Vad använder du för objektiv? *Nyfiken* :)

70-200mm f2.8 L IS USM
Jag beskär sällan bilderna i efterhand, jag fotar ganska tajt
Helt otroligt för att vara inomhus. Tre kanonbra bilder, gillar 1a och 3e bäst.
MVH Anna
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

Jo tycker själv det gick ganska bra för att vara inomhus. Ångrar aldrig jag bytte till Canon.
Gillar #2 av någon konstig anledning. Men jag har ju konstig smak oxå :p
Gillar bild #0. Man har kontakt med både här och ryttare. Man ser att dom konsentrerar sig på uppgiften. Hästens huvud ser lite oskarpt ut.
#1 Tycker om att både häst och ryttare ser så galda ut. Men jag gillar inte alls färgerna. Ser lite mörk ut. Kan bero på fönstret(?) i bakgrunden.
#2 Älskar hästen, otroligt fin! Ser lite gul ut? Vet inte om det är för att mycket i bilden är gult. Man ser inte heller ryttarens ansikte, villket är synd.
Hälsningar
Jaqueline
Mycket lyckade inomhusbilder. Jäklar, vad sugen jag blir på nytt objektiv. Har i o f s en 1.8 men ingen zoom, tror den är fast 85 och jag har så svårt för fast glugg…

#7 hästens huvud ligger ju inte i fokus, utan fokus ligger ju på ryttaren. Nackdelen med fota med f2.8. Man måste tyvärr välja vad som ska bli skarpt.
Angående färgerna och det. Skiljer så otroligt mycket mellan olika skärmar. Jag har min skärm kalibrerad för min skrivare. Men dom blir tyvärr mörka på andra skärmar.
Men tidningen var då nöjd i alla fall, dom har ju inte lika höga krav på fotokvalite´skärpa.

#Tror bländare f1.8 bara skulle göra för mycket oskarpt tyvärr.
Jag har problem med f2.8.
Men IS är underbart :p
Hjälper det med IS när man ska fota action? är inte det mest stillbilder?

Det hjälper även till med att få rörliga bilder bra. I alla fall märker jag då skillnad
Riktigt fina inomhusbilder. Ska kanske ta och spara ihop till ett ljusstarkare objektiv till nästa inomhussäsong.
Första bilden var riktigt bra. Bra skärpa. Koncentrerad ryttare som redan mentalt har ställt in sig på nästa hinder.
Tom
Jättefina bilder! Och att färgerna kan bli så bra innomhus! Älskar den första.
Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

Jättefina bilder :D

Får jag fråga dig, använde du blixt? Nej?
Shit! Jag får aldrig bra bilder inomhus ^^ Det lixom.. Går inte! xD Jag gillar #0 bäst, jättefin! :D