Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 09-fotoutrustning
Läst 1154 ggr
Anna
0

Resa med kamerautrustning

Hur hanterar ni er kamerautrustning när ni reser med den?

Jag ska till Kalifornien snart och kommer stanna ett par månader, så funderar på hur jag på bästa sätt skyddar min kamerautrustning (som jag vill ha med mig) under flygresan. Några tips? Hur gör ni?

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Lueur
3

Alltid som handbagage i hatthyllan och tar bara med mig det nödvändigaste som jag vet att jag kommer ha mest användning för :)

Caroline Dahlén
Medarbetare
på Hästfoto iFokus

Marrieh
0

Ta gärna en väska som kameraväskan går ner i och som samtidigt inte är för stor enligt flygbolagets mått. Inte det lättaste, men på så vis kan du även får med dig andra saker i handbagaget som kanske inte går ner i kameraväskan. Och som sagt, alltidalltidalltid i handbagaget (gäller även datorer).

Måste ju säga att jag är lite avundsjuk, Kalifornien är helt fantastiskt att ha med sig kameran till! Highway 1, Morro Bay, Redwood skog och självklart LA och SF är några tips ;)

----------------------
• Marielle Foto

jojjehanna
0

Jag har alltid haft allt i en kameraväska (ryggsäck) och som handbagage. Aldrig varit några problem. Ibland får man packa upp kameran i säkerhetskontrollen (+ laptop och iPad) så var beredd på det.

Anna
0

Kanon! Tack för bra tips. Jag flyger till Los Angeles på lördag och stannar tills mitten på oktober. :)

#2 Tack för turisttips! Haha Skrattande

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se