Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 03-kritik-porträtt
Läst 266 ggr
Essgarde
0

Det lilla underverket

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har vårat sto äntligen fölat! Natten mellan den 5 och 6 juni föddes lilla Highness(Highlander - Master - Jumper), som vi bestämt att hon ska heta. Ett brunt stoföl som är sin mamma upp i dagen. Hon har dock inte fått så mkt tecken, bara lite vita hår i pannan. Men hon är underbart söt för det. Och hon är min, bara min :D Hoppas hon blir en fin dressyrhäst, då det var det vi avlade henne till. Dressyr är livet :D Hur som helst har jag ju självklart fotat henne. Bifogar här 4 bilder på henne. Hoppas ni tycker hon är lika söt som jag tycker. :D

MVH Fredrika

Essgarde
0

En till bild…

Essgarde
0

En till bild…

Essgarde
0

Sista bilden, för den här gången. Här tar hon sig en liten slurp. Tycker den är så härlig :D

Minetta
0

Väldigt söt :) Bifogar en bild på fölet Enar :P

__iE
0

Vilket sött föl du/mamma häst (Flört) fått! :D :P

Cydonia
0

Verkligen ett supersött föl! Vet inte om du vill ha kritik, men här kommer lite i alla fall… :)

I helhet har alla bilder trevliga färger och ett intresseväckande motiv. Och skärpedjupet är perfekt, varken för kort eller långt.
#0 och #1 skulle behöva mer luft i beskärningen åt det hållet fölet tittar åt. På #2 skulle jag nog vilja ha mindre förgrund, alltså beskära bort en bit gräs i nederkant. #3 är bara för härlig, har inga synpunkter alls på den! :D

Essgarde
0

Tackar! :)

#6 Kritik är alltid bra, tar gärna emot det. ^^,

MVH Fredrika

jessssica
0

Verkligen supergulligt föl XD

#4 Va också jättesöt

Här är ett litet album på min fölunge, född 22 maj, kanske inte det finaste kollaget precis, men en söt fölis iaf ;)

RubHel
0

#3 är nog en av de underbaraste och charmigaste bilderna mitt öga nånsin har skådat ^^ Fölet ser verkligen ut att njuuuuta!

Haffi
0

Efter resan till denna värld måste man sova litet tänker jag

Haffi
0

Senn äter man lite

Haffi
0

Så var det dags att titta på lägenheten

Haffi
0

Hälsa på grannen måste man ju

Essgarde
0

#9 Tackar. Tycker själv den är underbar :D Bifogar här en bild när hon sover. Så mysigt ^^

MVH Fredrika

FeliciaS
0

Fina bilder Essgarde! Första bilden är väldigt fin ;) Bra ljus, uttryck, skärpa… Tredje bilden kunde varit skarpare. Bakgrunderna är fina, utan staket och störande föremål :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

divansson
0

Å så sööööta! :D ska å fota ett föl om nån dag, föddes igår. ska släppas ut imorrn för första gången. blir kul å se hur det går.. :) bara att fölet hade navelbrock.. :P men det ska gå över så veterinären..

Essgarde
0

#15 Tack så mkt. vet att dom är lite oskarpa, vet dock inte riktigt varför. har fått ett nytt objektiv, ett Sigma 70-300, men upplever att den inte sätter skärpan ordentligt. det är ingen rörelseoskärpa, bara dålig skärpa helt enkelt. lite tråkigt, men får ta och kolla upp det.

MVH Fredrika

Anna
0

#17 I de flesta tester visar det sig ju att Sigma har sämre skärpa än exempelvis Tamron på sina billigaste objektiv. Jag har samma som du fast Tamron och är mycket nöjd med skärpan!

Mycket härliga bilder, och grattis till ett nytt litet liv =) #3 är helt otroligt härlig, klockren!

Mvh Anna

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Essgarde
0

#18 Okej, ja det var ju lite tråkit om det vore så. var nog själv mer inne på ett tamron, men eftersom jag fick det i födelsedagspresent så kan jag ju inte vara annat än jätteglad över det. Har märkt att det är när jag har på fullzoom som det blir oskärpa. men får försöka lära mig objektivet lite mer så kanske det blir bättre. Tack så jättemkt förresten :D

MVH Fredrika

Emelie-G
0

#17 Använde du fullzoom (300) på bilderna? Då är det väldigt lätt hänt med skakningsoskärpa, för vid längre bärnnvidder måste man vara otroligt stilla på handen eller använda stativ för att unvika skakningsoskärpa =)

Essgarde
0

#20 Kanske är det det ä då. Får testa mig fram lite, men tack så mkt

MVH Fredrika