afphoto.n.nu
Besök gärna våran hemsida Afphoto.n.nu !
Har lite tips som kan förbättra hemsidan och intrycket:
- Stava rätt. Det finns många grammatiska fel i texterna och det ger inte ett särskilt seriöst intryck. Var noga med stor bokstav när det ska vara det, ser även att ni har det på vissa substantiv vilket är fel.
- Att skriva ut vilken utrustning man använder är i mitt tycke onödigt. Det är bilderna ni levererar som spelar roll.
Gillar för övrigt att ni använder ett stilrent wordpresstema, tror det blir rätt bra när hemsidan är klar och ni byter ut headern.
ronjanyman.se
Instagram: Ronnybonny
Jag vi gjorde den igår så den är under uppbyggnad, vad var det för stavfel? :o
Tack !
Vi är 2 tjejer som åker runt och tar kort runt om i landet. Vi bor i en ort som kallas Torslanda. Vi tar kort på Tävlingar för det mesta i västra götaland, Halland. Vill du beställa någon bild så får du mejla oss och våran mail hittar du i "Kontakt". Vi är inte riktigt klara med hemsidan än så den är fortfarande under upp byggnad, så hoppas ni står ut endå! Vi håller även på att göra ett "Fotoarkiv" där vi kommer lägga upp bilder från de olika tävlingarna. Ni får INTE använda bilder med vår vattenstämpel på i annonser, de kommer direkt att anmälas. När ni har köpt en bild så får ni använda de precis hur ni vill.
Lite meningar jag skulle formulera om också men det fetmarkerade är de uppenbara felen.
ronjanyman.se
ok, vad var de för fel på våran ? :)
#4 Det är markerat.
Inte för att det är min uppgift, men jag skulle skriva om det såhär:
Vi är två tjejer som åker runt och tar kort runt om i landet. Vi bor i Torslanda och fotograferar på tävlingar mestadels i Västra Götaland. Bilder beställs via mail, adressen hittar du under fliken "kontakt". Hemsidan är fortfarande under uppbyggnad så vänligen ha överseende med det.
Vi håller bland annat på att upprätta ett fotoarkiv där vi kommer att lägga upp bilder från olika tävlingar. Det är inte tillåtet att använda våra bilder med vattenstämpel i annonser, det anmäls direkt. Vid köp av bild får den användas precis som du önskar.
ronjanyman.se
Jo, det är det..
men tack ändå :)
#6 ?
ronjanyman.se
Jag kan tycka att det kanske är petitesser, men det känns ändå viktigt att skriva kr/st vid priserna och inte bara "70kr".
"Ni får INTE använda bilder med vår vattenstämpel på i annonser, de kommer direkt att anmälas." Innebär det att man får använda dem på till exempel stallet.se?
Bra att ni ändrat stavfelen, men jag kan tycka att texterna ändå är lite talspråkiga. Det kanske till viss del är på grund utav att jag går "textkommunikation" samt att jag är lite utav en perfektionist. Men anser ni er själva vara nöjda med sidan så ska jag inte klaga. :)
Jag kan tycka att man inte riktigt börjar en mening med "Ja". Det finns även slarvfel i denna mening.
"Ja, vi är två stycken fotografer som vid namn Felicia och Annie."
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
Första intrycket är väldigt trevligt.
Men, några men blev det trots allt.
Ni har lanserat er fotosida utan att ha några bilder i vare sig galleri eller arkiv - det skulle ni ha fixat innan ni publicerade. För om jag som kund går in på er sida så vill jag ju ser vad ni tar för bilder.
Sedan så är prislistan väldigt luddig - tar ni någon fraktavgift? Hur betalar jag? Leveranstid? Hur stora är de digitala bilderna? Finns det olika storlekar att välja på av digitala bilder? Retuschering?
Och ni bör nog förtydliga vad gäller upphovsrätten.
Sedan så är uttrycket "tar kort" inte så proffessionellt. Använd det sparsamt, det ni gör är fotograferar.
Det var särskilt ett stycke där det stod "tar kort" hela tiden…
"Vi är två stycken fotografer vid namn Felicia och Annie. Vi kommer från en ort som kallas Torslanda och kommer åka och ta kort här runt om i landet. Vi rider båda två och vill där med ta kort på dessa underbara djur. Vi tillbringar för det mesta tid till att ta kort och vara i stallet. Vi gör enkelt det vi älskar -Rider och tar kort. Felicias kamera: Canon EOS 1100. Annies kamera: Nikon D3100. "
Sedan så är jag lite fundersam till att ni skriver hela landet och sedan Västergötland - fotograferar ni i hela landet eller bara i Västergötland?
Det var några funderingar från mig….men jobba på tjejer! Och Lycka till!