Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 02-kritik-rörelse
Läst 495 ggr
divansson
0

Ihopsläppning!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! För någon dag sedan släppte vi ihop två av våra varmblodstravare i en Stoor fin hage. fuxen är en vallack, 3år. Och den bruna är en hingst på 2år. Det gick bra, lite små skrapmärken fick dom ju men de var inte igenom helt, bara lite skrapsår som tur var. De kom överenns och vallacken fick bestämma, men lite nbus vart det iaf.. lägger in några bilder.

Jusste, ursäkta loggan, vågar inte ta risker att vara utan efter som stölderna..

divansson
0

vill tillägga att grimmorna får vara på hästarna nån dag (de står ju i stall på natten) för att de inte ska rmma, de har inte vågat sig runt i hela hagen än.. men då åker de möjligtvis av..

bild 2

divansson
0

här är det Cobra (fuxen) som halft stegrar sig.. lite iaf, mer som ett skutt.. hehe.

divansson
0

Här är meningan att det ska vara så stor yta runt hästen så att man ska se hagen.. :) tror ni på att det är Två hästar som går i den hagen? ;) det är bara de två.. :) men i juli hoppas jag att det blir nån mer.. :)

divansson
0

tål alla sorters KRITIK.. så Kommentera! :D

Anna
0

#0 Här har du misslyckats ganska skarpt med kompositionen. Hovarna på den främre hästen är avklippta, hela svansen syns inte på den bortersta. Faktum är att det här är en bild som inte faller mig i smaken överhuvudutaget. Fast du har lyckats med ljuset och färgerna!

#1 Fin vinkel och en vackert moment. Tyvärr har jag svårt att bedöma den med grimmorna och flughuvorna på, jag tycker att så mycket av hästfotografier sitter i hästens ögon. Som den ser ut nu är det lite svårt. Tycker att du borde beskära lite tajtare, båda hästarnas ben känns avhuggna nu. Ta med bara huvud och halsar så tror jag den blir bättre. Klonar du dessutom bort huset och staketet i bakgrunden blir den ännu bättre.

#2 Den här förstår jag mig inte heller på tyvärr. Båda hästarna är avklippta, konstig komposition, knappt någon action som hade kunnat kompensera det annars…

#3 Den här är härlig med vackra färger och bättre komposition. Inte den finaste delen av traven, höger bakben försvinner lite bakom vänster bakben.

Alla bilder har dock bra skärpa, skärpedjup och fina färger. Det är bara att försöka igen =)

MVH Anna
www.annaattlid.se

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

divansson
0

#5 jag vet det där med grimmorna och flugnäten.. men vi har tagit av dom idag. okej.. allt låter bra.. Tack för att du sa vad du tyckte! :)