Fotoutmaning #5
SOMMARKÄNSLA
Detta är en fortlöpande utmaning där den som "vinner" vinner äran och även ansvaret att hålla i nästa omgångs utmaning, dvs komma på ett tema, lägga ut utmaningen, utse en vinnare, andra och tredje plats och publicera det.
Alla bilder är välkommna, både opublicerade och tidigare publicerade bilder bara dom har hästanknytning.
Tidigare teman:
- Fotoutmaning #1 - Lycka
- Fotoutmaning #2 - Ovanlig
- Fotoutmaning #3 - Kärlek
- Fotoutmaning #4 - Otur
Regler
Posta ett (1) foto som ni tycker representerar temat.
Lägg gärna till information om var, när och hur.
Personen som väljer temat utser "vinnaren" samt andra och tredje plats och den som kommer på första platsen väljer temat för nästa omgång.
Utmaningen pågår i 7 dagar plus två dagar att utse "vinnarna". Den som håller i utmaningen får gärna motivera sitt 1a, 2a och 3e val!
Temat för denna utmaning är sommarkänsla då jag tycker det passar för dessa tider. Alla olika tolkningar är välkomna så länge de har hästanknytning. Utmaningen håller på fram till kl 23.59 den 14 juni, och resultatet kommer upp senaste den 16 juni.
Lycka till!
Gar dt bra att lanka en bild i ett inlagg istallet? Eftersom jag ar i thailand och inte har mojlighet att ladda upp bilder fran datorn.
http://www.regret-nothing.com
#2 Javisst.

Jag bidrar med min älskade Wind of Fields, ofantligt vacker men ack en sådan gräsmage. ;) Men det hör väl sommaren till? =)
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

#5 Vilken härlig bild!

#7 tack :D

Är redan nu många, väldigt somriga bilder. Kommer bli svårt att välja en vinnare! =)

29 grader varmt. hästen är på bete, men stod bare och sturade under et trä.
Måste seia han gillade att få simma. Detta är första simturen i år
Den började med att han stod och plaskade i vatnet med höger framben. Han vägrade nästan avsluta. Detta var bätre enn att stå i värmen Han var mycket nöyd.
Stekande sol i front av fotografen och bilden tagen från ca 30 m med 75-300mm

#6 Ja, gräsmage hör till men den var ju nästan för stor. Ser ut som hon är högdräktig och ändå är det bara början av sommaren. Tycker nästan lite synd om hon, måste vara påfrestande för benen.
Men fin bild om man räknar bort lite av magen, härliga färger.

#23 Jag vet, jag blev rätt chockad när jag såg bilden för så tjock är hon inte, bilden ser sjuk ut! Förra året fick hon föl och då var hon sådär tjock. De har extremt mycket bete, det går upp till magen på de på flera ställen och hon får gräsmage nästan varje år, men hon rids och tränas nästan varje dag och då rätt hårt. Så jag måste nog säga att bilden faktiskt ljuger lite… Kameran lägger väl på 10 kilo eller vad säger man? =P Dessutom ser väl nästan alla hästar lite tjockare ut framifrån?
Lägger in en bild på henne från sidan (UTOM TÄVLAN!) där man ser att hon inte är så fasligt tjock som det ser ut.
Men det blir nog till att antingen begränsa betet eller börja rida henne ännu mer så hon får bort den, för som du säger, det måste ju påfresta på benen med en sådan stor mage.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Har ar mitt bidrag till tavlingen: http://www.ellinorbergman.se/bilder/marissy6.jpg
Min kompis hast Marissy som far beta en stund i grashagen
http://www.regret-nothing.com

#22, attans vilken härlig bild!!

#23 hästar blir ju extra svullna i början av betet.. så blir våra i alla fall sen lägger det sig då ser dom inte lika tjocka ut längre..
//Mickan
Sommarkänsla är för mej
semester med ledigt från skola, jobb dagligen plikter osv.
åka till andra ställen , stuga, campig bada/simma och inte ha nogon tidpress. vakna när man vill, äta när man vill, dorma sej när man vill osv
Blommor o andre väkster som solbadar
Dom två på bilden är på semester(bete) där dom normalt inte är och har ledigt från alla dagligen rutiner, inga kraftfor, silo eller hö och dom har även badplats at gå till. Tyvärr inga shopping är möjligt.
Undrar om hästarna har samma sommarkänsla?
*putt*
Två dagar kvar gott folk!

#39 Nejdå, du är i tid =) Ikväll kl 23.59 stänger utmaningen.