Betessläpp
Igår, lördag, släppte vi våra lektionshästar på sommarbete. Det brukar vara mycket galopp och bus, men i år tog det flesta hästarna två steg och kastade sig sedan ner i gräset. Riktigt elakt av dem
Hästen på denna bild heter Rödluvan, att hon verkar lycklig över att vara på bete är svårt att undgå ^^
(och nej Emma, jag har inga bilder på Märta :p)
Bild #0 tycker jag var jätte fin. Hästen hade ett sådant där "glimten i ögat" uttryck :) Jag hade dock beskärt den med lite mindre luft till höger, men det är ju en smaksak. #1 tycker jag hade varit bättre om det varit fokus på hästen, även om det ger ett intressant perspektiv när det är fokus på gräset istället. Det röda huset i bakgrunden är lite störande, men annars är det en väldigt trevligt bild. #2 gillade jag också.. visst ser det inte riktigt ut som om hästen galloperar, men bilden ger ändå en sommrig känsla, särskilt när hästen har lite gräs i mungipan! #3 tyckte jag det bara var effektfullt att hästen sprang från kameran, det ger en riktig frehetskänla- lixom, Bort från människorna..
:'O INGA ALLS ? :O:O:O:O:O
#0, härlig bild på Röd, jag vet inte alls hur du lyckades - men hon är finare på bild än hemma!!!
#1, hade jag bara läst texten, och alltså inte öppnat bilden innan jag skapat mig en uppfattning, så hade jag sagt - attans va fult, usch, haha vad är det för fel på ungen - klart att hästen ska vara iFokus. MEN SOM VANLIGT MLI, du lyckas alltid!!! skitfin bild!!!! ( men visst - nu ser jag ju den inte med fokus på hästen, men bilden vart - precis som alltid - skitfin! )
#2, så jäkla fin bild! ( hade för toppbetyg klonat bort grässtråna i munnen på honom ( då de stör mig XD ) - det är den enda kritik jag kan ge. ) visst, jag hade gärna sett att gräset vart kortare också. men inget man kan styra tyvärr - och vafan - d e SOMMAR!!!!!!!!!! :):)
#3, synd att världens vackraste Brasse galopperade åt andra hållet - fint hur manen bara flyger och för en gång skull ser han lycklig ut. du lyckades fånga ögonblicket - good work! Ljuset, uttrycket ( baken alltså… ), allt lyckades du med även denna gång! Synd att han inte galopperade mot dig däremot!
#4, alltså.. jag håller med dig där. en del tkr om det en annan inte. kanske Päron ska väck. ? Lutana visar fint steg, öronen framåt, och ett fräscht uppvisande av traven! som innan - good work!
>> jätte bra jobbat mli, INGA MÄRTA BILDER DOCK, hur vågar du ? :'O
#5 Tack för båce kritik och beröm! Jag är ett stort fan av mycket luft åt det håll hästen tittar, men det blev nog som du säger lite väl mycket i #0 ;)
#6 Nix, hon skrittade två steg och begravde sedan huvudet i gräset, du har uppfostrat henne dåligt! ;)
Det är ju klart att Röd är lyckligare på betet än hemma, och lyckliga hästar = fotovänliga ;) Upptäckte att Ludde faktiskt rör sig väldigt fint, tråkigt att det inte märks när man sitter på honom.
Tack! =D
mitt sätt = rätt sätt ;) ( uppfostrandet XD )
#8 ;)
Kom igen nu, det måste finnas fler som har åsikter om bilderna =)

#1 [Bild 2] Bilden är jättefin men huset lr vad det rödvita är bakom en av hovarna drass blicken till, försök att klona bort den :)

#11 nu blev det bättre :) Väldigt fin bild :D