Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 02-kritik-rörelse
Läst 1098 ggr
nickiandersson
0

Kritik!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, jag fotade mitt arab föl & hans nya hagkompis för någon vecka sen.Glad

Nu vill jag ha ert tycke om den här bilden!

tack

nickiandersson
0

en till bild.

Beatrice_Love_Kaniner
0

där kan man snacka om hög svansföring! :D

/Hälsningar Bea och kaninerna

Uppfödning av rex hermelin

Hanna
0

Fina bilder. Men huvudet känns inte helt skarpt. Hade gärna velat komma närmare.

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

nickiandersson
0

#2 jaa ;) arabiskafullblod är så fina!

#3 tack.. ja jag hade också velat ha närmare men behöver nytt objektiv då.. :p ska snart köpa ett iaf! :)'

kritik på denna då? nytagen!

dock mamma som tagit den så ge ingen kritik på det, mest på bildens kvallite m.m, hade nya inställningar här! :)

Hanna
0

Känns ganska underexponerad samt lite väl mycket kontrast. När man fotograferar hästar i fart brukar man försöka fånga steget då det ser som elegantast ut.

nickiandersson
0

#5 underexponerad ?! whats that ? (a)

ja kan hålla med om att det är lite mycket kontrast men som sakt mamma vet inte hur kameran fungerar med sånt.. så jag ställde in de på vad jag tyckte såg okej ut på nära håll sen var hon fota imellanåt blev cp  :P

och det med att fånga steget, ja som sakt, hon är nybörjare! :)

men här är en som jag tycker ser bättre ut med steget, vet icke vad du tycker men du får gärna dela med dig! :)

Hanna
0

#6 Där kom steget med mycket bättre.

Tog en liten snutt från Wikipedia: "Underexponering innebär att ett fotografiskt medium, till exempel film, fotopapper eller elektronisk bildsensor, utsatts för lite ljus och därmed återger bilden för mörk."

nickiandersson
0

#7 ja.. hade ison på 200 typ, så skulle varit på 400 eller så.. :p

bigenius
0

Jag kikade lite i exif-datat på din bild och ser att du faktiskt har ISO 100. Du kan lätt öka den ett eller ett par steg.

Jag ser också att du körde manuellt (bild #4 och #6) och med tanke på det är bilden väldigt bra tycker jag :)

nickiandersson
0

#9 sant sant.. :) ja jag hade kunnat öka den faktiskt, men men :)

ska på hopptävling imorgon & då ska jag fota!! antagligen blir det fint väder, vad tycker du jag ska ha min ISO på? :)

jag kan bara ha min bländare på: 4,5 :O Ingen aning varför jag inte kan ha den mindre.. :( buhu..

sen slutar tiden 1/1000.

ska jag öka slutar tiden eller den är bra som den är ? :)

bigenius
1

Jag försökker hålla mig till ISO 200. Om ljuset inte räcker till aktiverar jag auto-ISO och låter kameran bestämma, dock max 800.

Slutartiden vill jag ha 1/1000 eller snabbare. Det fungerar säkert bra med 6-800 också, men jag strävar alltid efter 1/1000 eller snabbare.

Angående din bländare. Jag utgår ifrån att det är kit-objektivet du använder (18-55 f/3.5-5.6)? Den fungerar så att den har bländare 3.5 på den kortaste brännvidden (18mm) och 5.6 på den längsta (55mm). Använder du en brännvidd däremellan så används en bländare någonstans mellan 3.5 och 5.6 (förmodligen närmare 5.6 än 3.5).

BIlden i #6 är tagen på 55mm och har också bländare 5.6.

Vilken hopptävling ska du fotografera?