Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 02-kritik-rörelse
Läst 369 ggr
EllaMarine
0

Kritik - strand

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lite action i vattnet igår .. ;)

Brun häst innerst - Paradiso, Marina
Fux mitten - Hero, Linda
Fux ytterst - Newton, Sandra

Gillar Newtons GO i sig, riktigt ser ur han kastar sig fram ;):)
Ge kritik !

Anna
0

Fint fångad action.

Tycker att det saknas skärpa, ser ut som en ganska rejäl rörelseoksärpa över hela bilden. Sedan tycker jag den är på tok för snävt beskuren, den skulle behöva mer luft över ekipagen samt mycket mer luft framför, även lite under.

De två bortre hästarna är i bra positioner, men den främsta mörkbruna tycker jag är i en fulare del av galoppen med all vikt på ett framben.  

Bra uttryck från alla hästar och ryttare.

MVH Anna Attlid

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Dellah
0

Inte ngn som helst skärpa , och lite suddig, den första hästen fick du i fel del av galoppen, tråkiga färger, den skulle behöva mer luft runt!

EllaMarine
0

#1 Tack för kritiken ! :) Vet inte riktigt vart skärpan tog vägen .. vart rikltigt missnöjd över de. Minns inte inställningarna jag hade heller. För snävt beskuren .. ja, de kan nog stämma när du säger de.

Den mörkbruna är lite segare av sig och lite lat, medans dom andra två, främst den yttersta fuxen är startkanoner .. så hon var lite segare och därav vart galoppen så. Stör mig på det.

#2 Tack för kritiken ! Ska tänka på detta tills nästa gång ! :)
Kanske ska tillägga att solen låg på ifrån lite knasigt håll .. fick solen på andra sidan hästarna och inte bakom mig .. men de kanske ni såg :)

Emelie-G
0

Håller med föregående talare :p

Att hästen närmast är i fel del av galoppen stör mig inte så mycket faktiskt, de andra två kompenserar det plus att det är väldigt svårt att fånga tre hästar i rätt del samtidigt.

EllaMarine
0

#4 Tack så mkt :) Som jag sa så ska jag tänka på allt nästa gng ;P Hm, jag har en teori angående de här med galoppen, Paradiso (mörkbrun) är en liten segis som jag sa .. så hon fattade väl galoppen senare än dom andra två :)

[exsh]
0

håller med emelie. :)

Emelie-G
0

#5 Jag tror inte att det beror på det, beror nog mer på längden på galoppsprången, takten etc ;)

EllaMarine
0

#5 De med. Men ! Jag såg själv att Paradiso fattade galoppen senare än dom andra två :P Aja. Skitsamma xD

Anna
0

Haha jag tycker det ser mer ut som att den närmsta hästen har fattat tidigare än de andra eftersom första delen av galoppen är den som de andra två är i, på båda bakbenen, och den främre är i "andra delen" av galoppen ;P Nåja!

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

EllaMarine
0

#9 Haha .. vad pinsamt xD Nu när du säger de så .. ;P Aja, nu lägger vi ner de här xD