Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 03-kritik-porträtt
Läst 871 ggr
[Justie]
0

Kritik - S&V Föl

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vill gärna ha lite kritik på dessa bilderna, både redigeringen och själva bilden i sig såklart Glad

Fotade med Canon eos 400D (från 2003 tror jag) och Tamron 70-300mm

[Justie]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Och denna :-)

[Justie]
0

Putt?

[Justie]
0

PUTT

[Justie]
0

Kan någon ta bort denna tråd? Tungan ute 130 pers har läst, men ingen kommentar så det känns lite onödigt att ha kvar tråden…

Ketang
0

Jag gör gärna ett försök! Första bilden säger mig tyvärr inte så mycket. Uttrycket hos fölet är lite "jag står väl här och gör mest ingenting då" jag hade gärna sett någon form av kontakt eller ett uttryck som sa "vad är du för prick, vill du mig nått" eller något annat i den stilen. Lite mer kontakt kännsla med fölen alltså. Sen är jag otroligt petig och stör mig lite på hästen i bakgrunden, men det är ju en ren smaksak! Kanske skulle man testat en lite annan vinkel, men den ser skarp och fin ut och gör sig snygg i svartvitt!

Andra bilden gillar jag skarpt! Man funderar på vad det är fölet tittar på och får en mys känsla. Jag vet inte om det är min skärm som är dålig för manen ser nästan lite utfrätt ut i topparna. Annars är den jätte bra!

[Justie]
0

#5 "utfrätt" hur menar du?

Ketang
0

Om man tar en bild på något som är väldigt ljust kan kameran förlora information just där det är ljust. Om du ex tar en bild på en vit klänning i solljus kan man få partier helt utan detaljer, dessa blir kritvita och går inte att rädda i datorn. Mörkar man ner bilden är det utfrätta fortfarande "tomma på info".