Haflingerföl
Idag var jag i Nybro och fotograferade nationell hästhoppning. Hade tur med vädret, men det var ändå mulet och trist så bilderna blev tyvärr inte så jättelyckade med mitt Tamron 70-300/4-5,6.
På väg hem stannade vi vid en hage där det gick ett bedårande haflingerföl, och jag fotograferade ca 200 bilder där. Så otroligt söt var h*n! Bifogar tre bilder som jag gärna tar emot konstruktiv kritik på.
Bild #0 ->
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Bild #2 ->
MVH Anna Attlid
www.annaattlid.se

Naaw, vilken goding! Jättefina bilder Attlid, som vanligt!
MVH Fredrika
Wow, jätte fina bilder. #2 var ju helt bedorande.

Jätte snygga bilder alla tre och fölet är ju bara för gulligt! Jag tyckte nog bäst om #2.

Jättefina bilder :) så gulligt!
Tack hörni =) Jag hade jättesvårt att justera färgerna osv, på originalen är de rödgula och jag försökte få de så naturtrogna som möjligt på dessa små verisoner, lyckades jag?
Du har definitvt lyckats, som alltid =) Dock ser färgmättnaden nästan onaturligt hög ut på bilden i #0.
Jag gillar de korta korta skärpedjupen, framförallt i #0 och #2 då förgrunden är oskarp vilket gör att blicket glider förbi och fastnar på fölet :)
De ser ut att vara lite uppskärpta, har jag rätt? ;)
#8 Tack =) Jag har också tänkt på färgerna i bild #0, originalbilderna hade ett rödgult stick över sig så jag försökte fixa dem men tror jag misslyckades på en del. Ska defenitivt tänka på det :)
Jag har lagt på unsharp mask 30 på alla bilderna, så ja, du har rätt. ;)