Hoppbilder från NRK
Jag har funderat öläng men nu har jag bestämt mig att lägga upp bilderna. Men de är inte bra. Tror nämligen att **Min kamera är sönder!!
**Bilderna är båda brusiga och oklara? Fattar inte vad det kan vara.. Synd att den är sönder när jag inte ha köpt den för så länge sen.. Och inte så billigt heller.. När jag hade kunnat köpa en helt ny för hmm, nästan samma pris.. Första bilden
Ang. att bilderna blir brusiga och oklara - jag hade samma problem innan jag sålde den till dig. Den var inlämnad på lagning i sisådär 2 månader och kom tillbaka, då funkade den ju fint.
Sedan är ju S3'an rätt "känd" för att ta bilder som ofta blir lite brusiga, men sådär mycket ska det inte vara om du inte har satt ISO't på högsta.
Garantin finns kvar, vill du så tar jag med mig kameran nästa gång jag åker upp till systern i Huskvarna och lämnar in den åt dig så kanske de kan fixa problemet igen.. Tråkigt att det blev sådär igen, när den faktiskt var lagad.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Attlid: Jag tror faktiskt inte att jag har rört ISO:t Men du får gärna göra det om du vill :D Vore så snällt av idg :)
#3 Självklart gör jag det om du vill :) Känner mig ju lite dum när du fick köpa den och jag lovade att den var lagad (vilket den faktiskt var också) och så blir det såhär igen.. Men nästa gång vi ses kan vi ju först kolla om ISO't är problemet och annars tar jag med mig den nästa gång. ;)
#3 Att du inte har rört ISOn kan vara problemet, då ställer kameran in den själv vilket man inte alltid kan lite på. Så, försök att sänka ISO-talet så kanske det blir bättre =)
Tråkigt när kameror går sönder utan att man vet varför, när jag tappade min gamla i stallgolvet fanns det ju en anledning..
MVH Emelie
Ja, det kan ju att jag kan ha kommit åt den.. :D
Emelie: Hahaha, jaa kan ju va en anledning till en traig kamera (A) vet faktiskt inte hur man ställer in ISO:t * pinsamt*
#9 Haha kom hit då så ska jag visa dig xD Jag minns typ inte själv heller.
Men kommer nog på det om jag ser kameran. Varför är du inte inne på MSN btw?
Alla bilderna är tagna i rätt ögonblick, med ren och fin bakgrund. Skärpan är bra men tyvärr försvinner ju ekipagen in i bakgrunden lite då bilderna är så pass brusiga. Gillar beskärningen på #2, hade nog velat ha lite mer luft framför hästen att "hoppa in i". #4 känns underexponerad. #12 har utfrätta områden.
Ärligt talat så orkar jag inte kolla igenom och kommentera alla bilderna. Ett litet tips om du vill ha fler kommentarer är att inte lägga upp så många bilder i samma tråd, max 5 ungefär ;)
kan de inte vara at kameran läcker ljus? hade lite samma problem med min kamer när den började bli gammal och objektiven läkt in ljus..
Det är ingen system.. en kompakt :)
Men det kan ju fortfarande vara att objektivet läcker in ljus, kompaktkameror har också ett objektiv.
Skriver bara det attlid sa :)

man behöver ju inte kommentera alla bilderna om man inte har lust juh;);) ;P;P tkr bilderna va fina iaf :)
hehe, tack :) nä, exakt liiiite jobbigt =D
Emelie #25. Det är det som är lite av min poäng ;D
#15 Konstigt beskuren .
Hur menar du då ? Kan du beskriva vf ?
Tror hon tänker mest på att det är väääääääääääldigt mycket luft över ekipaget.
jaha, men jag gillade den, men hon kan ha en poäng.. men fördet behöver den v'äl inte va konstig, bara otight skuren..
Men, smaken är som baken som tur är =) Alla har olika åsikter om vad som är konstigt etc, det finns egentligen inget som är direkt rätt eller fel inom fotografin.
Bra sagt emelie :D