Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 04-kritik-hästsport
Läst 983 ggr
EllaMarine
0

Ponnytrav - kritik

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bergsåker 3 juni Fotograf: Jag
På bilden: Nicklas Westerholm & Jecson

Jag är jäkligt nöjd med den här bilden ! Om man tänker på hästarnas placering, man riktigt ser kampen i loppet och kolla hästarnas ben!

Dock, hade jag solen felplacerad .. snett framifrån .. därför vart bilderna korniga och bara blä .. :(

Så, säg vad ni tycker kan bättras till nästa gång osv ! :)

EllaMarine
0

Någon måste ju ha något att säga om den :O Typ ..
"Usch vilken gräslig bild ;P"

Granatapple
0

Jag tycker att du är rätt i att placeringen är bra, jag tycker det ger en intressant bild av loppet. Väldigt synd att kvalitén inte blev bättre, men man kan ju inte ha tur med solen hela tiden :D

FridaSimonsson
0

Är rätt nöjd med denna bild Ljungens Krabat

FridaSimonsson
0

Men mirre din var fin : ) men som du sa om solen, fast då är ju int jag så duktig :o

EllaMarine
0

#2 Ja .. :) Håller helt med, men så sur över att solen låg fel ! Usch .. kan ju iofs stå på andra sidan av banan, men jag har ju bara 18-55 .. blir så jobbigt då.

#4 Tack :) Tyvärr solen ja .. :P Släck fanskapet xD

neonrosa
0

#0 Som du säger, synd med ljuset. Bilden var suddig och lite kornig, det korniga beror vl på ljuset som du sa. Läckert att hästarna är i samma del av traven. Tycker det ser ut som om den bakre hästens mule smälter i hop med den framres, vilket ger intrycket av att den framre hästens huvud är väldigt långt och "snabelaktigt".

#3  Tycker bilden är ganska fin, men ljuset är nog det jag irriterar mig mest på. En beskärning skulle nog sitta fint. Tog mig friheten..;) Beskärde, ökade färgerna lite och la in lite skärpa.

divansson
0

Här är ett "ponnytravhuvud".. :) ursätr verkligen loggan, det är ju så många som tar bilder…

EllaMarine
0

#7 Tycker bilden är bra. De jag skulle vilja vore att du beskär den lite då jag stör mig på att man sere ryggen och halva arslet på hästen. Annars tycker jag att bilden har härliga färger, bakgrunden är ju inte så mkt att göra åt .. ;P

amandahandersson
0

En hyffsad ponnytravbild..

amandahandersson
0

#0, den där bilden är fin! synd på ljusen, men hästarnas placering är PERFEKT!

amandahandersson
0

Den här bilden kunde absolut varit bättre, men hästarnas placering är faktiskt ganska bra. Det är vid mållinjen ;)

williemarrone
0

Den här är jag nöjd med,ljuset kunde ha varit bättre, det är Therese och Melker och Sara och Kars

Nitro
0

#7 Det är ju min ponny =)

FridaSimonsson
0

# 6 ååå tack den blev super duper fin :D

Mixie
0

#6 bortsett från att kuskens ansikte och armar fick någon skum färg så va den jättefin :)

//Mickan

Mixie
0

#9 + #11 men dom där bilderna har väl inte du tagit? :P

//Mickan

amandahandersson
0

#16, ohno, min kära far har tagit dom :)

Mixie
0

;) själv tycker jag det är roligare med fina bilder andra har tagit än dom usla jag själv tar :P;)

//Mickan

amandahandersson
0

#18, jag har stora problem med att ta kort på ponnytravare, då jag oftast själv kör ;)

Mixie
0

#19 joo men d e d ja menar.. å ett bra exempel på när jag val tar kort kommer här :P tycker att dom ser så färglösa ut på något vis.. :S

//Mickan

amandahandersson
0

#20, man måste ha en jävla bra kamera för att lyckas med ponnybilderna. Det är ju fart och "elände" ;) hahha  ;)

jonasjo
0

Tog den här igår med Frida och Karl-Oskar och Evelina Och Dagobert

jonasjo
0

Och den här med Evelina och Sindy

Vet nog att skuggorna ska bort men jag är inte en sån där bra fotograf Flört

divansson
0

#13 okej, hehe.. snygging.. ;)

Wruss
0

Har aldrig visat ngn bild här. Så här kommer min debut här på sidan. Bilden är tagen i Visby 2004 och föreställer russtoet Hera E (e. Grafit).

Mixie
0

#25 jag tycker, ur ponnytravsynpunkt, att din bild var JÄTTEfin ;)

//Mickan

Farmen
0

Detta är en av mina bästa ponnytrav bilder,ge gärna kritik.

Miii4
0

#0 Håller med om solen, den har förstört många fina bilder xD
Annars gillade jag bilden, även om jag själv hade försökt ta det inte precis när dom är jämte, utan liiite innan. men den va fin!

#25 Tycker den e jättefin!

#27 Tycker den e jätteläcker, du brukar fånga farten jättebra i dina bilder! Du har en fin vinkel, lite nerifrån vilket gör det lite mer intresantare!

EllaMarine
0

#27 Riktigt härlig bild ! Man känner farten då man ser bilden ;) Gillar också att du tagit bilden lite nerifrån, då man får en känsla av att det inte är en liten plutt som springer .. ;) Bra skärpa och inte så störande bakgrund ! (Y)

sezierra
0

Intresant bild och att de kommer lika i stegen gör bilden intressant :)

EllaMarine
0

#30 Menar du bilden jag la in ? :)

[mamma]
0

#27 kanonfin bild.

#0 Häftigt med hästarna i "takt". Inte ofta man får en bild på det.

EllaMarine
0

#32 Tack :) Näe, jag vart lite småglad då jag såg det :) Stör mig dock fruktansvärt mkt på att jag hade solen fel och bilden blev inte så lyckad p.g.a de .. :(

Lorelei_91
0

Ljungens Viking , ge kritik tack!

Colt
0

Hults Chikita

Colt
0

Gumino

jonasjo
0

Den här tycker jag vart så bra…är på våran nordis när han kvala nu den 15:e i Boden

Fast ingen ponnytravare…Fundersam

EllaMarine
0

#34 - Jag gillar bilden :D Man ser vilken kämpe ponnyn ser ut att vara, och de ser ut att gå i kallblodstempo ;) Tagen i en härlig vinkel, ett plus hade ju varit om det varit soligt och fint - men trots vädret tycker jag att bilden är bra !

#35 - Tycker den är fullt godkänd :) Läste att du hade ny kamera ;) Härliga färger, tråkig bakgrund men det är ju inte så mkt att göra åt det om man är på en travbana :P Själv tycker jag att det du fångade på bild där är en alert och framåt häst men tycker hon är i en tråkig del av steget.

#36 - Säger ungefär samma som föregående bild. Dock tycker jag steget var bättre i denna bild. Men hade varit ett + om du fått med vänster bak med. Bakgrunden, bättre .. men stör mig lite på de :P Sedan, vore de maffigt om du kunde få bilder då dom precis springer ur kurvan ! :D

#37 - Bättre bakgrund på denna tycker jag, lite trista färger, tråkigt steg (lite mer action å tryck i grejerna vill jag se ;) eh, och kanske knäppa lite tidigare, då jag heldre ser en häst framifrån som är på väg mot en, än en häst som har sprungit förbi en.

Ja, det var vad jag tyckte om bilderna iaf ! ;):)

Colt
0

Ultimo

marika-J
0

Synd på att den blev syddig bara..

LindaKarlstrom
0

#37. Sprang han något på lördagen? Var där och fotade då.

jonasjo
0

#41 Han kvalade på fredagen så han startade ej på lördagen..tog du några bilder på ponnyloppet som var?

entill
0

Från körlägret på Sundbyholm den här veckan, en stilstudie av åldermannen och f.d ponnytravaren Fridhems Jonatan 23 år.

Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus

www.vikingponnycenter.se
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ!  ~~

Farmen
0

Här är en annan bild som jag tog i helgen,tyck gärna till.

amandahandersson
0

#44, den var jättefin! Verkligen action!