apaloosasto ?
Oj, Vad kantiga de blev. elle om man ska säga hackiga..
#1 (Nr 2) och den sista bilden är det härligt att hästen tittar rakt in i kameran! Tyvärr rörelseoskärpa här också.
Jättehärliga bilder, synd att rörelseoskärpan förstör en del.
Vad menas med rörelseskärpa ?
Rörelseoskärpa = oskarpa bilder pga att hästen rört sig och slutartiden varit för lång.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

går det att ändra slutartiden på en vanlig digitalkamera?? hur gör man isåfall? jättefina bilder! jag gillar också bild nr.2 och nr.4 bäst, men alla var väldigt mysiga :)
#9 På vissa, vrid funktionsratten till M eller TV. Hur du gör sen läser du enklast i manualen ^^
heh, tack Anna :D
På enkla Pont and Shot kameror finns det inget slutarläge men om du ändrar ISO:n ändras slutartiden :)
Okey :) Vad tycker du att man ska ha då 64 ? 100 ? 200 ? 400 ? eller aouto. det är det jag har på min kamera.. :)

#13 Om du vill frysa bilden ska du ha så högt ISO-tal som möjligt. Nackdelen med högt ISO är att bilderna blir gryniga.
MVH Fredrika
#13 200 eller 400 tycker jag, då blir inte bilderna inte alltför brusiga men du kan ändå använda relativt korta slutartider.
#15 200 är ju inte högt ISO utan snarare helt normalt.
#16 Oj, glömde ett 'inte' framför alltför, haha. Ändrat nu ;)
jag gillar första, andra och fjärde bilden..det är kraft i dom på nåt sätt :)
Helena
Jag brukar ha ISO 80, för att undvika brus ^^
Tack Essgarde om emelie :) Ska ändra nästa gånga jag fotar :)
#19 vad har du för kamera om det blir brus på så låga ISO som 100 och 200? Det borde det verkligen inte bli.