Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 09-fotoutrustning
Läst 280 ggr
Galoppan
0

Kamera

Hej!

Jag vill ha en alldeles egen kamera nu, trött på att låna =P Jag är nybörjare på att fota. Jag vill ha en bra kamera som tar klara bilder och bilderna ska inte bli suddiga om man t.ex tar kort på när någon hoppar. Och man ska kunna lägga in bidlerna på datorn. Någon som vet en bra? =)

Galoppan
0

Puutt =)

Cydonia
0

Du söker nog efter en digital kompakt/systemkamera, men det finns oändligt många att välja på. På www.prisjakt.se kan du söka på kameror efter dina önskemål.

Galoppan
0

Tack ;)

Galoppan
0

Blev lite fäst vid denna, men den kostar så mycket =(

http://www.prisjakt.se/produkt.php?g=86777

Cydonia
0

Det är oftast så, att ju bättre, desto dyrare. I vilken prisklass hade du tänkt dig då? Ska kameran vara till för att bara dokumentera, eller tänker du satsa på att bli duktig?

Minetta
0

Jag har nyss köpt en Nikon D40x och den är jag riktigt nöjd med :)

Galoppan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#5 Satsa på att bli duktig XD Vill komma någonstans med fotograferingen, för jag har hållt i kameran sen jag var liten men inte tagit på allvar men nu vill jag gärna utveckla mig i fotografering =) Jag hade tänkt mig något från 0-2.000 kanske.

Vad tycks?

Granatapple
0

Vill du ha en bra kamera så hittar man inte många under 2000, men eftersom du själv säger att du är nybörjare så kan det ju vara bra att börja någonstans iaf. En trevlig digital kompaktkamera kan man ju hitta för ganska rimliga priser. Och avancerat är det oftast inte heller, mest point and shot :)

http://www.prisjakt.se/produkt.php?p=62658 Jag har en sånhär- och den fungerar helt ok, och den är inte jätte dyr heller! Alltid någonting att börja med, iaf.

ElinSvensson
0

Det är faktiskt mest fotografen som gör att bilden blir fin! Visst det spelar ju också lite roll vilken kamera man har !

Jag har en FinePix S5600 den ´är jag väldigt nöjd med! passar perfekt för fotografering för att det är kul :)

http://www.prisjakt.se/produkt.php?o=48045

Magster
0

Canon EOS 350D.

Kanonkamera! Se bara till att fixa ett bättre objektiv är 18-55mm, det blir inge viadre färger med det.

Annars e den mycket snabb och lätt att hantera.

Tyvärr är den absolut inte gratis, jag tror den kostade runt 6000kr med väska och kort till.

Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

FeliciaS
0

#10 Ja, verkligen kanonkamera :) Själv fotar jag med den. "Bara" 6000kr? När den var rätt ny köpte pappa den för nästan 14.000kr inkl. väska.. Men vet ju inte om objektivet ingick.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Galoppan
0

ok

Thorsson
0

Galoppan- Jag har e sådan S3 : a . den är super. men varför inte spana in en Canon Powershot A430 . 4 mgp 3x optical zoom. Tar fin fina bilder :) bildexempel -->

Thorsson
0

Glömde ju säga tt jag lånar A430 när min S3: a är på lagning :)

ElinSvensson
0

om du inte ska ha system, och vill börja med ngt "mindre" så ska du sattsa med så mkt Optisk zoom som möjligt, den är mycket bättre än den digitala. jag har en med 10 x optisk zoom och den funkar perfekt, skriv innan vilken kamera, mgp spelar inte så mkt stor roll men runt 5 blir dom bra, det beror ju på hur mkt du ska förstora upp dom :P

Men om du inte ska ha system, sattsa på en med mkt Optiskzoom ;) ett tips ;P

Här är ett litet smakprov :) hindret kasnke var 15-20 m ifrån där jag stod, och jag har inte beskärt den ngn ting :)

divansson
0

Samsung GX-1L.. vet inte om nån annan kan rekomendera den. men jag tar travbilder för det mesta, är det dassigt väder ute så kan det bli lite rörelseoskärpa.. :P men annars tycker jag den fungerar finfint..

Galoppan
0

#16 Blev fast vid ditt tips :D

Magster
0

11# OH GUD! 14 000?! Min var med kitobjektiv, din kanske kostade så mycket med ett annat objektiv som köptes separat?

Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

Anna
0

#18 350D är ju rätt "gammal", den kostade säkert så mycket när den precis kommit ut på marknaden.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Haffi
0

# 18 och # 19

Beror ju på vad som inngår i paketet

i dag kostar en HELT NY CANON EF 400mm f/2.8L IS USM

> kr 50.000,-

men dom säljer nog inte många pr år av denna

Anna
0

#20 Fast det du visade är ju ett objektiv och ingen kamera.

annaattlid.se

Galoppan
0

Va snacka ni om XD?*Helt väck*

Emelie123
0

Ska också köpa en ny kamera men inte nogon allt för dyr. Vad tror ni om denna; http://www.prisjakt.se/produkt.php?p=176312

Emelie123
0

Det blir min första system kamera. Jag har ingen aning om nåt om dom. Och jag vill kunna ta bra bilder, så som rörelse och still bilder.

Anna
0

#23 Det där är ingen systemkamera, som du skriver att du vill köpa i inlägg #24.

annaattlid.se

Emelie123
0

#25 Okej.. Men den är bra eller? det behöver inte vara en system kamera:)

Anna
0

Den är bra, men är ganska "känd" för att ge bilder med mycket brus. Tycker du ska gå till en fotobutik och känna efter själv =)

annaattlid.se

Emelie123
0

#27 Okej. Men vad menar du med "brus"? *trög*:). Vad har du för kamera?

Anna
0

#28 Jag har en Nikon D50 systemkamera.

Bifogar en bild där du ser vad brus är ;)

annaattlid.se

divansson
0

hehe, när ja var vid en fotoaffär så fick man prova olika kameror, värsta bra ;)  man ba "jo, den ser ganska interesant ut" eller "får man pröva den?".. de har som folk får pröva, de va förra sommaren när vi va påväg hem från kolmården, så ja vet inte vart den låg eller va den hette, men den va jättebra!

Emelie123
0

#29 Okej, då vet jag. Är den bra din kamera? Och vad är skillnaden mellan systemkamera och "vanlig" kamera?:)…