Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 03-kritik-porträtt
Läst 703 ggr
Lueur
0

Kritik - Beautiful autumn

Jag fotograferade i ett samarbete med en ny Makeupartist och fick låna den fantastiska hästen Matcho som är en bjässe på 175cm i mankhöjd!

Ni får gärna komma med kritik :)

Caroline Dahlén
Medarbetare
på Hästfoto iFokus

Lueur
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Medveten om att Matcho ser lite "borta" ut på den här bilden tyvärr.

Caroline Dahlén
Medarbetare
på Hästfoto iFokus

[twtw]
0

tycker bilden borde vara lite mer ner så man ser människan och hästens ben lite mer

Lueur
0

Caroline Dahlén
Medarbetare
på Hästfoto iFokus

Lueur
0

Caroline Dahlén
Medarbetare
på Hästfoto iFokus

[twtw]
0

gillar bild 3 bäst

diesel92
0

Jag tycker hästen ser lite för ljus ut och stör mig på hur ljuset är i hörnerna. Jag hade nog personligen valt en mörkare häst och att hon ev stått vid huvudet på hästen

Marrieh
0

Vackra bilder med härligt ljus, dock känns det som att modellen kunde varierat ansiktsuttrycken lite mer :)

----------------------
• Marielle Foto

Lueur
0

håller helt med dig #7 det var en oerfaren modell som MUAn valde :)

Caroline Dahlén
Medarbetare
på Hästfoto iFokus

Marrieh
0

Med lite träning har hon nog alla möjligheter att bli grymt bra! :)

----------------------
• Marielle Foto

FotoAlle
0

Saknar överlag kontakt med både häst och modell, och särskilt dem emellan.

Var det meningen att de inte skulle visa kontakt utan att hästen bara är rekvisita så hade du gott kunnat skruva det ett par varv till.

Den högra bilden i diptyken är bäst av dem du visar här.

Anna
0

Av de du visar här är jag faktiskt mest förtjust i den första. Det är något med vinkeln och hur både häst och människa drar lutande linjer åt höger som jag gillar. Är även förtjust i hur modellens arm vilar längs hästens hals. Dock är jag osäker på modellens uttryck och tycker att de olika "färgfläckarna" i förgrunden faktiskt tar över lite för mycket och mest stör ögonen. En eller kanske två hade räckt gott och väl. En lite starkare komposition med högre kontraster, kanske sv/v, tror jag även hade passat mer. Men det är ju bara en smaksak.

De andra bilderna är något tråkiga i mina ögon, men tekniskt sett ser de bra ut.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Lueur
1

Jätte bra kritik allihop, kanon för att utvecklas mer! Tack så mycket! :)

Modellen var långt ifrån hästvan (trots att hon sa att hon var det) och hon reagerade inte alls på ett bra sätt med hästen tyvärr. Men då var jag en erfarenhet rikare och kommer välja modeller själv efter detta :)

Caroline Dahlén
Medarbetare
på Hästfoto iFokus

FotoAlle
0

#12 - det var som jag trodde då, fick intrycket att hon alls var bekväm tillsammans med hästen.

Det är väldigt svårt att få till ett samspel som funkar på bild om den ena modellen är rädd eller osäker med den andra :-)

Lueur
0

#13 Ja verkligen, eftersom jag hade fått reda på att hon var hästvan var jag säker på att det inte skulle vara några problem men hon var fruktansvärt obekväm med hästen.  Verkligen kanon svårt att få till det som du sa om modellen är osäker :P

Caroline Dahlén
Medarbetare
på Hästfoto iFokus

ElinP
0

Själva idéen och grejen tycker jag är en jätte bra idé. Men när jag tittar på bilderna, översta framförallt så känns det lite felplacerad. Som om de bara råkat stå bredvid varandra, och hennes intryck gör henne felplacerad. Hon och hästen har liksom ingen kontakt eller att det känns naturligt att de står sådär. Mer en för uppklädd tjej.

Tror det som saknades var just den kontakten mellan modellen och hästen, och att hon inte kanske var bekväm bredvid hästen.