Strömsholm Grand National
I överlag mycket fina bilder. Fina färger och bra skärpa på alla. Vad har du för kamera + objektiv?
#0 Jättebra fångat och man riktigt känner farten. Kompositionen är dessvärre inte bra enligt mig, mycket mer luft framför så vore den bättre. Som det är nu är den väldigt "trång" och hästen behöver lite utrymme att röra sig i om man säger så.
#1 Och en bra bild men säger mig inte lika mycket som #0.
#2 Den här bilden kan nog bara tala för sig själv! En mycket bra bild som levererar känslor till betraktaren. Regnet (antar att det är regn) får den att se levande ut, likaså hästarnas och ryttarnas uttryck. Bravo!
#3 Den här gillar jag skarpt. Hur alla andra hästar i bakgrunden är oskarpa och just detta ekipage väldigt skarpt. Toppenbra uttryck! En levande bild. Himlen är snygg när den är sådär vit tycker jag, men du borde mörka ner ryttarens tröja lite vid ryggen, där den smälter ut i den vita himlen. Bra komposition.
#4 Den här säger mig tyvärr ingenting även om den är bra rent tekniskt med skärpa, färger, komposition osv. Men alla har ju olika smak!
#5 En bra bild men kanske lite väl mycket förgrund. Synd att hästen längst till vänster är kapad.
MVH Anna
www.annaattlid.se
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
#2(3) och #3 (4) Gillade jag både väldigt mycket. De förmedlade både känsla och inlevelse. Sen om vädret inte var det bästa, sånt är livet :D
Tycker att skärpa på alla bilderna är bra! #0 och #1 tycker jag kunde vara ljusare. Precis som Anna tycker jag att #0 borde ha lite mer luft framför sig.
#2 Man ser riktigt vilket väder det är, det mörka ljuset och regnet hör ihop.
De övriga bilderna är också väldigt bra, inget att tillägga direkt. Sedan behöver väl inte himlen vara överexponerad vid det vädret? Jag var ute och fotade när himlen var ljust ljust ljust grå, nästan vit. Kan det ha varit så i ditt sammanhang tro?
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Jag tyckte att bilderna var lite för gula/gröna för min smak. Färgbalansen bör ändras i Photoshop lite. Enligt mig.
#0 Jag tycker språnget är lite konstigt, men det gör inte så mycket för man känner verkligen farten i bilden. Bilden är lite mörk och ser lite gul ut.
#1 Superhärlig bild! :D Men som den förra ser den en aning gul ut.
#2 Rolig bild :) De ser väldigt glada ut :)
#3 Förstår att du älskar den här bilden :D Det är lite "movie" känsla över den. När i slutet av filmen det är en galopptävling och flickan som ingen trodde på vinner ;D Jättehärlig! :D
#4 Härlig bild, men man kanske skulle ljusnat upp den lite ? Gillar inte att hennes bakdel är skuren xD
#5 Fin bild, men jag ser helst hästrna på lite närmre håll.
Bra jobbat! :D MVH Felicia

Jag tänker inte leka proffs då jag inte är det. Men jag kollade genom bilderna och gillar dem skarpt! :D
#11 Ingen här är proffs ;)
#3 gillar jag mest! men super fina

#12 Det sa jag inte heller ;) Bara att jag inte var något proffs :D

Vilka otroligt fina bilder! Livliga och helt suveräna! Fina färger!
Jag gillade dem skarpt! :D
Samma fråga som #6 Vad har du för kamera?