Ny kamera.
Är på jakt efter ny kamera och vill ha lite tips. Har tidigare haft en Canon eos 450D, men huset är paj och orkar inte lägga tid och pengar på att lämna in så tänkte köpa ett nytt hus. Eller nytt och nytt, letar lite på blocket. Det ska vara ett från canon då jag redan äger tre objektiv av samma märke. Velar mellan 450D (samma som innan) eller 40D. Även 350D är med i bakhuvudet pga de låga priset. Men tror jag blir missnöjd över det. Det jag i huvudsak vill fota är hästsport, och djur i allmänhet. 40D tar betydligt fler bilder/sek och i hästsammanhang kan ju det vara trevligt. Är det värt att lägga ut en extra slant för detta? Någon som har några tips på för/nackdelar jag bör tänka på? Tack på förhand, Julia
Vad har du för budget?
350D ska du inte titta på, utan kanske 500D eller 600D, 40D är också bra men en flera generationer gammal kamera med ganska dålig brushantering.
Sk köpa beg, finns inte stort utbud utav 500 eller 600, utan betydligt fler 450 och 40. Eftersom att jag vill kunna fota hästsport så vill jag kunna fota så många bilder som möjligt/sek. Optiken jag har i dagsläget är jag nöjd med. Har ett kitobjektiv (18-55), ett 55-250 och ett 50.
Här finns många bra kameror till salu
50D är jättebra.
Jag har en Canon eos 60D som jag är nöjd med :)