Kritik - Travare på språng
Är ny på sidan (eller ny och ny, har snokat runt lite ett bra tag, men först nu blivit medlem, hahah) så tänkte slänga upp en bild för att få er kritik! Gärna konstruktiv. Är dock medveten om att bilden är väldigt skarp i färgerna, vilket jag stör mig på en aning. Har tänkt fixa en ny version, men det får bli sen. Jag är dessutom inte så jättevan att fotografera just travhästar, och bilden är från mitt allra första "fotobesök" på solvalla i år.
Men ja, nog med ursäkter - säg vad ni tycker! :)
Riktigt bra bild! Faller mig verkligen i smaken. Visst är färgerna starka, men det stör inte nämnvärt. Gillar verkligen ögonblicket du fångat och framhävt med en snygg komposition och underbart ljus. Snyggt!
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Tack så jättemycket Attlid!
Någon mer som har något att säga? :)
Kan bara hålla med #1! Man känner verkligen farten i motivet!
----------------------
• Marielle Foto
Toksnyggt helt enkelt!
#3 #4
Tack så jättemycket!!
Jag som är galen i travhästar hade nog hellre sett alla fyra ben så att det inte blivit så kapat. Vänster fram ser lite dumt ut men det är inte lätt att fånga de i rätt ögonblick inte. Annars bra bild. :) Lite för mörk i vissa partier
Förstår hur du menar, och håller med dig. Men jag tror nog att ur den vinkeln jag fångade steget så kanske det hade sett lite skevt ut med båda bakbenen i bild, men jag kan ha fel! Dock gillade jag just det att det är fokus på frambenen, det ger lite mer enligt mig än om man hade sett alla fyra :) Att kanske inte alltid fånga allt som "är förväntat" i en bild.
Och ja, jag missbrukar kontraster, hahah, det är jag medveten om. Jag är svag för mörka bilder, vilket dock kan bli jättefel på vissa skärmar. Och sen är det ju givetvis en smaksak!
Tack! :)