Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 15-bildhantering
Läst 727 ggr
Neywaz
0

Hur får man bilderna att bli så här...

Ja, som ni förhoppningsvis ser, en häst som "kommer ut ur" mörkret. Jag har försökt få till det ett par ggr men det är svårt för en amatör som mig som bara fotar ibland. Tips ? :D

Anna
0

#0 Är det du som tagit den bilden?

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Neywaz
0

Nej! Shit glömde, ska man skriva ut namnet på fotografen? Jag hittade en random bild på google Skäms

Neywaz
0

Hur gör jag annars, vill gärna ha tips men det är svårt förklara vad jag menar vad jag vill ha tips på. Blir jätteglad för hjälp! :D

Anna
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tog bort bilden i inlägget - det är inte tillåtet att ta bilder från Google utan fotografens tillåtelse. Om du inte vet vem som tagit bilden är det bättre att du länkar den istället för att ladda upp den här! Nu vet du det tills nästa gång.

Angående din fråga - att ställa hästen framför en svart bakgrund är naturligtvis enklast. Det går även att photoshoppa fram men kräver kunskap och tid då det är pilligt.

Det enklaste är nog att ställa hästen i en dörröppning, t.ex stallingången, där ljuset hamnar på huvud/hals och resten blir mörkt av skuggor.

Här är en bild jag fotat, som exempel. Det finns naturligtivs många olika sätt att göra detta på och med olika vinklar kan man få fram olika resultat!

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Neywaz
0

Tusen tack Anna! Jag får testa mig fram helt enkelt! :D