Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 02-kritik-rörelse
Läst 806 ggr
LindaKarlstrom
0

Galopp

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

När vi skulle in med några hästar i förrgår ville dom inte ;) Fick en hyffsat bra bild på Banjo när han satte fart efter sina kompisar. Bara synd att jag inte fick mer luft under hovarna, men inget att göra åt då jag hade zoomat ut så mkt som möjligt (varför ska dom alltid försöka springa över en?:P)

Dellah
0

eftersom du inte fick så mkt luft under hovarna så kan du ju göra så att det blir lite luft runt hela hästen, annars ser det lite konstigt ut.

angelinabergenwall
0

När man ska fota hästar i galopp är det bra om man typ har nån kamera med snabb serietagning. Vilket upptäcktes på Täby Galopp när jag var där för första gången. Men ta på serietagning och prioritera slutartiden så blir det nog bättre.

LindaKarlstrom
0

#1. Hur menar du?

#2. Jag har serietagning, men det där koret togs precis när han satte av i galopp, så det gav inte så mkt för efter det där språnget var han alldeles för nära kameran för att hela skulle rymmas….

Anna
0

Kvalitetsmässigt är det en bra bild med skärpa, skärpedjup, färger (kanske att den är en aning gul) osv. Men jag tycker inte den är så smickrande för Banjo (som annars är en riktig snygging!). Vinkeln gör att hans huvud/framdel ser stor ut i jämförelse med hans bakdel. Han ser lite svankig ut, också det pga vinkeln. Men det är ett fint ljus du har fångat.

Sedan som du själv säger, mer förgrund hade gjort bilden bättre.

MVH Anna

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

LindaKarlstrom
0

#4. Tack så mkt ;) (om komentaren om banjo) jo han ser ut som en liten tax på det där fotot, hade egentligen velat ha der rakt från sidan eller mer frammifrån men det är svårt att beställa en galopp av ett matvrak :o

På den här bifogade bilden ser hans bak stor ut i stället, att det ska vara så svårt att få det bra!

Anna
0

#5 Ja det är inte lätt att få det rätt! Windy har också tendens till att få en jättestor rumpa på bild :p

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

LindaKarlstrom
0

#5. Vi får skaffa oss bakvända fiseye objektiv för att krympa deras rumpor ;)

Essgarde
0

Måste bara säga att jag tycker att Banjo är såå fin. Han har den teckningen som min drömhäst(sedan barnsben) har^^

MVH Fredrika

LindaKarlstrom
0

#8. :D Du ska veta vad jag blev glad när jag såg honom i hagen för första gången. Jag bara "Jisses vilken ponny :O" Jag drömde om att få rida honom en dag bara för att han var så snygg Oskyldig Och sen när jag fick rida honom, började jag drömma om att klara av att rida honom en dag (för ja, det gick inte bra att rida han, han stack så fort det gick snabbare än skritt) Och nu ska vi till och med börja tävla :D Fast nu drömmer jag om att kunna köpa honom en dag i stället :P

Passar på att bifoga en bild på Banjo som jag tog på en dressyrtävling i lördags :)

EllaMarine
0

Sorry .Linda. om jag snor din tråd lite nu .. men måste bara få lägga in en bild på lilla Russin som jag är grymt nöjd med :D

Kommentera gärna ! :)

Bilden är helt i orginal.

[exsh]
0

tog mig friheten att leka lite ;) Hoppas att det ej gjorde ngt..

- Finns det ej luft under så skapar man luft :)

( Nu var ju ej detta orginalbilden, eller asså den hade ju försämrad kvalité, hade vart lättare om den var större ^^ )

LindaKarlstrom
0

#11. Tack :D Hur gjorde du?

[exsh]
0

gud jag är så kass på att förklara sådant här då jag ej är van vid psord.. eller ja.. sak sam… får väl försöka : jag öppnade en stor vit bakrund, klistrade in bilden. Men endast så att jag hade bilden i ena hörnet ( så som på bilden! ) Klonade ifrån olika delar av gräset, så att jag fick tillräckligt med gräs i undekant. beskar åsså va d färdigt.. jag hoppas att du förstod… som sagt, ja vet inte riktigt hur ja ska förklara om det inte ska förklaras såhär haha X'D

LindaKarlstrom
0

#13. aha :)

[exsh]
0

smart vaa ? X'D

LindaKarlstrom
0

Jajjemän :D