Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 09-fotoutrustning
Läst 439 ggr
LindaKarlstrom
0

Beslutsångest

Har fått erbjudandet att köpa ett Canon EF 70-200/2,8 L USM för 8000 kr, jag VILL köpa det men mamma säger att jag där dum om jag gör det för då har jag inga pengar kvar - vilket är rätt. Men samtidigt vill jag kunna fota året runt, och inte bara på sommarhalvåret ;(

jojjehanna
0

Du kan fota året runt även med andra objektiv. Jag har fotat året runt med min 4.0 och tidigare med en 4.0-5.6 alltså "hela" 5.6 mest utzoomad.

LindaKarlstrom
0

#1. Ja men då måste jag höja ison så mkt att det blir bara brus kvar av fotona, eller ha stativ och kräva att hästarna står 100% stilla (vilket dom inte kan) :(

Monday
0

Men jag lyckas också fota året runt, med ett 4.5-5.6 och jag behövde aldrig höja isot så pass mycket(om det inte blev mörkt såklart).

http://www.regret-nothing.com

LindaKarlstrom
0

#3. Men i allmänhet så är det ljusare i södra sverige än i norra. Vi hinner knappt se solen innan den går ner igen.

Monday
0

Jaha, du bor högt uppe i norbotten du?

LindaKarlstrom
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jo hyffsat. Bifogade bilden visar ungefär vart jag bor :)

Monday
0

Hejsan hoppsan! Ja det var ju väldigt högt upp måste jag säga. Jag förstår om ni har det lite mörkare där ;)

LindaKarlstrom
0

Hehe jo det är en bit upp som sagt var ;) Vilket är pest för det mesta, för det fins inga roliga evenemang är uppe.

jojjehanna
0

Jag är född och uppvuxen i Haparanda så jag slår dig! (Inte många som gör det väl…) Det beror ju på när och vad du ska fota, ska du fota på vintern så kanske du får passa på under dygnets få ljusa timmar. Här söderut (bor vid Gbg) är det inte heller läge att åka till stallet efter jobbet en vanlig vinterdag och fota = kolsvart.

Cavello
0

Haha, Halmstad fanns inte ens med på kartan som du bifogade. Så jag bor rätt långt ner.

Berglund
0

#8 Ska rida uppe i Älvsbyns skogar om mindre än 2 veckor.

Så coolt, och skönt att komma ifrån allt tekniskt och REGNET!! Här i GBG alltså

Emelie-G
0

#11 Det har regnat konstant i två veckor här nu ju, vill också bort -.-

tinaeklund
0

Det där objektivet är super, jag har haft det sedan i början av Juni och det ger jättebra kvalitet och allt! Dock så är det alltid priset som skaver.. Men 8 000 kr var ju ett riktigt bra tillfälle! Sen är det ju bättre om du köper från affär, privat (?) vet du inte riktigt vad som har hänt med den och om något är skadat etc.

Fast jag skulle nog vänta med att bränna av med 8 000 kronor tills när jag har kollat upp hur mkt pengar man har kvar etc. Men objektivet är jättebra, ngt du verkligen ska satsa på om du har råd och vill ha ett nytt objektiv.

MVH Tina

Berglund
0

#12 tack vare det hemska vädret så har jag blivit sjuk :'( Vi borde få ett extra sommarlov nu tkr jag.

Sommaren har ju bara regnat bort :''''(

divansson
0

#14 vi kanske ska få en vecka extra.. :) rektorn fundera på det.. men då får vi extra skrivuppgifter ist.. :P men jaja :)

LindaKarlstrom
0

#11. Nej vad roligt, det är jättefint här! :D Ska du rida en tur med Udda Äventyr?

Berglund
0

#11 Precis, nästa måndag anländer vi :)

Ska bli så kuul :)

AnnaJohansson
0

VILL HA SOL Cool