Sälja digitala kopior?
Ni som säljer era bilder och säljer i form av Digitala kopior, vat dar ni för en bild?
Jag försöker hitta olika hobbyfotografers hemsidor med pris på digitala kopior men lyckas inge vidare så passar på att fråga här då jag vet att det finns en del som säljer sina bilder på denna sajt :)
Så, vad tar ni i styckepris för en digital kopia?
Vet inte om tråden hör hemma i "köpråd" känns mer som "Säljråd" :P
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
verkligen Ingen som säljer sina bilder i form av digitala kopior?
Används sökfunktionen, det finnas massor med trådar och diskussioner om priser och prissättning.
Jag följer SFF:s rekommenderade priser:
http://www.sfoto.se/Vad-kostar-en-bild
Allting handlar om vem du säljer till. Säljer du till företag som ska använda bilden kommerciellt så säljer du rättigheter. Säljer du till privatpersoner så är bilden för privat bruk och då är priset mindre.
-----------------------------------------------------
Nya bilder varje måndag, följ mig gärna på Facebook.
#3 Det är endast privat jag kommer ha bilder till försäljning då ingenting kommerciellt
Är det bilder från sessioner du säljer eller bilder tagna sedan tidigare?
#5 Både ock
Anledningen till att jag frågor är jag inte kan se vem som skulle vilja ha digitala kopior av bilder som inte är på dem själva.
#7 Det handlar inte om personfoton dock. Handlar om djur och hästbilder. Har aldrig skrivit att det handlar om personbilder :)
Med personbilderna så är det efterbeställning om de vill ha Fler digitala bilder, de ligger inte till salu för främmande människor.
Jo men jag tänker att det är svårt att erbjuda digitala kopior på t.ex djur till privatpersoner. Tror inte det finns en marknad
#9 Det är ju privatpersonen som köper fotosessionen så de kommer ju vilja köpa fler bilder, om de inte bara är intresserad av förstoringar vill säga men de flesta brukar ju även vilja ha digitala kopior