Welshutställning, Nybro 8/7
Någon mer härifrån som ska till Welshutställningen i Nybro den 8 juli (på söndag) och fotografera?
Hoppas på fint väder!
Första klass startar 10.00, då är det hingstar födda 2006 som gäller. Resten av programmet/klasserna samt mer info finns att läsa på propositionen.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Det ser ut att bli regn åtminstone fram till lunchtid. Kanske flyttar de in då?
Regnet ska dra vidare norrut imorgon kväll och det ska inte regna på söndag, det är vad jag hört och läst.
Ska du dit?
Jag ska dit, så vi får hjälpas åt att hålla tummarna på bättre väder ;)
#3 Absolut. Ska du fotografera eller bara titta?
Nej, det blir Blommeröd och araber om något för mig… Det var smhi som visade delvis regn i Nybro på söndagen när jag kollade deras website tidigare idag.
#4 Min Canon är trogen följeslagare på alla tävlingar jag åker, det här är inget undantag ;P och definitivt inte om det är welsh vi pratar om ^^
#5 Hade gärna åkt ner till Blommeröd i år, så jag är lite smått avundsjuk nu. Det får helt enkelt vänta tills nästa sommar när jag har körkort ^^
Jag ska dit :D Fast det visste du redan Attlid ^^
Vad bra att du skrev tiden.
#6 jag hoppade Blommeröd idag pga regnrapport från boende i Höör, får se hur det blir imorgon… Är rätt rädd om kameran.

jag ska dit ;D tack för att du skrev tiden, hoppas på INGET regn, det vore ju mer än typiskt. Regnar ju hela tiden nu för tiden =/
Oj det var många som skulle dit :)
Lite mer uppdateringar ang morgondagen;
De flyttar in i ridhus om det regnar mycket!
Så håll tummarna för bra väder, iallafall utan regn.
Läste precis SMHIs väderrapport som säger att det ska bli växlande sol/molnighet mot Nybro. Än ser det dock lite grått ut, här, men nu får man minsann hålla tummarna att vädergubbarna har rätt och att det ljusnar lite.
Molnigt gör inte så mycket, bara det inte regnar ;)
Hade Gärna Åkt dit. Men var på Blommeröd igår så Minneskorten är fulla :P Och det tar nog mins 3 timmar att lägga upp på Datan xD Tuvär …
Jag var där ett tag idag. Dock inte så länge som jag hade tänkt mig :/. Pga av vädret hölls den utomhus så alla mina bilder blev bara skräp typ. :(.
Jag träffade Anna där och tror jag såg Elin. :)
#16 du menar inomhus, eller?
Ja tyvärr hölls det inomhus, trots att det inte regnade en droppe på hela dagen. Det blåste friskt dock, men det var jättemånga som klagade över att de höll det inomhus eftersom det var torrt på gräsbanan ute osv, så det kunde mycket väl ha hållts där.
Jag var där hela dagen, från 10.00 till 16.00 ungefär, och kom hem med strax över 500 bilder. Passade mest på när hästarna stod utanför och väntade på att få koma in. En del värmde även upp ute på gräsbanan. Träffade också en som kände till mitt namn och gärna ställde upp sina hästar på gräsbanan så jag kunde fotografera dem, så det blev en bra dag iallafall!
Och jag träffade Katta då, och tror jag såg Elin jag med. ;)
Hur är resultatet från utställningen, såg ni BIS etc?
Högtalarsystemet hade de satt upp utomhus trots att de valde att hålla visningen inne i ridhuset, så man hörde i princip ingenting av vad domaren sa. Så tyvärr har jag inga resultat att komma med då jag inte kommer ihåg hästarnas namn.
men hallå! bilderna då, var är dom? 
Lägger väl upp ett par stycken här då.
Först, ett welshföl ute på gräsbanan där visningen egentligen skulle ha varit.
Här är en welshhingst påväg in i ridhuset.
Samma welshhingst igen, som blev helt överförtjust i….
Jättefina bilder, Anna! :D
#26 Tack! Är inte helt nöjd, men med tanke på att det blåste så jag fick hålla hårt i kameran och att bakgrunden var väldigt rörig är jag rätt nöjd ändå. ;)
Underbara bilder, så söt den här rasen är.
Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.
Skulle kanske ha åkt dit men orkade inte va på utställning fredag-lördag :) ( tältade)
Jättefina bilder Anna, spec med tanke på vädret =)
Tack hörni =)
Men man MÅSTE ju veta slutresultatet för alla oss nyfikna. 

#32 Haha =)
Håll koll på http://www.swf.nu/, jag är faktiskt också lite nyfiken eftersom jag inte vem vem som vann BIS bl.a. ;)
#17 Japp såklart menar jag inne xD Haha ;)
Hur kan du säga att du inte blev så nöjd med bilderna Anna :o..
Då har du inte sett mina bilder… xD
Tycker du fick jättefina bilder inomhus Katta, de flesta mina blev suddiga eftersom jag inte orkade gå och hämta stativet i bilen. ;)
Lägger upp lite inomhusbilder jag också då.
Först ett föl, tyvärr lite oskarp men rätt nöjd ändå; tog på frihand med full zoom på mitt Tamron 70-300/4-5,6 och den blev ändå rätt skarp.
En till, här är det vackra fuxstoet igen efter att ha vunnit sin klass.
Ett annat föl precis vid utgången där det var bättre ljus.
#38 Har aldrig fotat med stativ. Inomhus är det ju bra med bländartal som är stora. Hade 5.6 måste du antagligen har högre ISO. Tycker inte dina blev så tokiga ändå, ridhus brukar vara svåra.
#42 Jo det är sant. Jag höjde dock inte ISO:t heller då jag fotade på sportläget hela tiden. Tack!