Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 00-allmänt
Läst 7171 ggr
CorneliaAndersson
0

Lek Hot or Not 6

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gör en ny då den gamla blev segladdad

#116 NOT.
Jag vet inte, men jag stör mig på att inte kunna se hela hästen.
Fin skärpa annars!! :))

Hot/Not??

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

Marrieh
1

#0 Not

Komposition och beskärning måste förbättras. I nuläget har du kapat både hovar och rumpan på den ena hästen. Bilden är även tagen lite för högt uppifrån, gå hellre ännu mer ner på fölens nivå. För stort skärpedjup samt rörig bakgrund tar alldeles för mycket fokus från hästarna. Lite för tråkigt ljus och färger, lite mer intensitet i ljuset hade gjort saken bätte.

Testa att beskära tajtare runt fölen så kanske bilden kan bli bättre och fortsätt öva!

Hot/not?

----------------------
• Marielle Foto

CorneliaAndersson
0

#1 Hot!
Gillar uttrycket hos hästen, den är bra placerad och fin skärpa!:)

Hot/Not?

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

jessicaeriksson79
1

#2 NOT. Alldeles för rörig bakgrund, med badkar, hästar, trådar  och så vidare. Hästen är jättesöt, men det är en lite "platt och tråkig" bild som inte är något "speciellt". Om du tajtar till beskärningen lite så staket och hästar och badkar kommer bort, samt lättar upp ljuset en aning och lägger på lite mer kontrast, så känns det som det finns potential till ett klassiskt fint porträtt, men inte så mycket mer.. Det är bara att fortsätta öva. Det är SVÅRT att inte få med en massa störningssaker och att hamna i bra vinklar och så vidare, när man fotar hästar.

Hot/Not?

Solvalla_Liv
1

#3 NOT Stör mig på människan och skrotet bakom. Tycker inte om vinkeln riktigt. Skulle vilja ha hästen mer åt höger. Stör mig också på att hästen inte får komma upp i luften ordenkligt (Att människan drar i grimmsaftet). Skarpan är ganska bra, men den ser "tråkig" ut. Vit häst med massor av björkar… Ganska tråkig. Men den är lite spännande med tanke på att hästen stegrar sig! ^^

Hot/Not?

~Liv Persson - Eucalyptuslivet.blogg.se~

FotoAlle
1

NOT

Fina färger och fin skärpa, men konstig vinkel, jag ser inte vad fölet gör - skuttar, springer? Sen är det alldeles för mycket runt om, mötesskylten drar tyvärr till sig blicken. Kraftig beskärning skulle göra mycket med denna.

HOT or NOT?

jessicaeriksson79
0

HOT. Fast jag hade velat ha en reflexskärm som lättade upp ljuset på ansiktet, och på så vis får bort lite av de kalla blå nyanserna. En guldig reflektor med andra ord. Men jösses, man kan inte få allt, och ekipaget är jättefint. Det enda jag direkt ogillar är nog att hästens huvud skuggar människan. Det ser ut att vara jättemysigt solljus, så det ser lite konstigt ut med så kalla modeller och så varm bakgrund, om du förstår vad jag menar..? Men i skärpa, kontrast och så vidare är det en kanonfin bild.

Hot or Not?

Anniez
0

Är superdålig på att bedöma andras bilder.. Men HOT tycker jag ändå. Ljuset är bra, hästen blir inte så mörk men bakgrunden är däremot ljus så kanske det går att dra ner lite granna. Kanske nån millisekund senare i språnget men det är svårt. Tänker inte klaga på att det är rörigt i bakgrunden för på hopptävlingar är det svårt att inte få en rörig bild men den var i alla fall inte för rörig. Kanske hade ekipaget kunnat vara lite mer i mitten också :) Men jag tyckte ändå om den liksom.

Lecheval.blogg.se - Mitt hästliv :))

[Senyera]
6

Not. Det är läckert med "lens flare" Men inte på bekostnad av övriga ljuskällan. Det känns som en ganska intetsägande bild och människan är liksom lite Random?

Hot/Not

AnnaHelgesson
2

#8 - HOT - wow, vad kan man säga? Helt fantastiskt vacker bild! Omgivningen, skärpan, hästen, steget. Allting är verkligen perfekt. Uttrycket hos häten ser nyfiket och glatt ut, skärpan är fantastisk och färgerna är jätte bra. Kan inte komma på någon som helst kritik på denna bild! Grymt foto!

HOT or NOT?

Ultra
0
#9 hot bra fångad och fin skärpa.

Hot or not

Juliastrom
0

Not, jag gillar hästens uttryck men jag stör mej på männsikan som är med, antingen hela ansiktet eller inget alls tycker jag, sen är den lite platt i färgerna tycker jag, kanske dra lite mer i kontrasterna =) Men jag är helt förälskad i hästen!

essberg
8

Hm.. Svårt, men får nog bli en HOT

Fint motiv med fina färger, ljus och UNDERBAR bakgrund
men den är väldigt sne, sen är fölets ben avklipta och väldigt centrerad. Stoets rygg är väldigt överexponerad, men tycker ändå bilden är aningen mörk.

**HOT or NOT
**

mvh Essberg
Essberg.blogg.se

Bazoka
0

HOT!!

Älskar bilden, så underbart fint ljus, dimma och all fart! Jättefin bild, perfekt!

Jag lägger upp en konstig bild på min kompis häst, Steelmoon. Är absolut ingen speciell bild, hade inga fina bilder på denna datan men vill vara en del av leken så aa!

HOT or NOT?

Juliastrom
0

Hot, jag gillar den annorlunda vinkeln och att hästen inte har öronen framåt av en anledning ^^ Ja, jag gillar den helt klart!

FotoAlle
1

#14 NOT - bakgrunden är för ljus och flickan ser väldigt stor ut jämflrt med ponnyn. En upplättningsblixt hade gjort underverk.

HOT or NOT?

ElinP
2

HOT!
Jag gillar bilden uttryck! De glada, pigga och positiva den utstrålar. Dock ger den lite rakt på blixt känsla. Vet att många gillar att använda blixt, men tycker personligen att bilden skulle vart bättre om den haft mer färger som blixten tagit bort. Det har en lite rakt på känsla, vilket är synd eftersom den är tagen i ett sådant härligt ögonblick!

HOT/NOT?
(inte bästa upplösning på bilden)

jessicaeriksson79
0

Not, tyvärr.

Hade jag själv tagit bilden hade jag gjort det här annorlunda:

• Hukat mig mer, hästen ser ut att nästan trilla omkull och det ger både en konstig vinkel och en oproportionerlig häst.
  • Vänt på kameran så det blev liggande format, det här ser allmänt ihoptryckt ut.
  • Tagit med mindre av solen, motljusbilder kan vara intressanta, men då bör man försöka ha någon slags upplättning annars blir det verkligen supermörka motiv, och här har även lite lens flare smugit sig in vilket bara stör mitt öga.

Hot or not?

xXMaaXx
0

Hot!!
Gillade de varma färgerna i bilden som gör att man får en såndär mysig och glad känsla!

Hot or Not

[Chayar]
0

#18 Jag säger nog Hot, en underbar vinterbild, störde mig till viss del på staketet men hade inte vart samma sak utan så hot :)!

Hot or Not?

(S/V är en smaksak menmen ;) )

[Senyera]
0

Hot!

Möjligen kunde du ljusat upp den och ökat kontraster :)

Hot/Not?

[brallis123]
0

(är nybörjare på det här menmen…)

bilden får nog ett hot utav mig. Jag tycker om hästens position Skrattande

HOT or NOT

jessicaeriksson79
1

Tyvärr ett NOT från mig, jag retar mig otroligt på tältet i bakgrunden, samt balarna. Jag förstår att det inte är något man kan flytta i en handvändning, men du hade kunnat gå ett halvt varv runt hästarna och få bort tältet bara genom att gå ett par steg bort. Vinkeln kan jag också tycka är lite sådär, fölet ser lite felbyggt ut eftersom du fotat lite för mycket "uppifrån", hade du sänkt dig bara lite och ställt dig lite mer rakt mot hästen (antingen framifrån eller från sidan) så hade det inte blivit oproportionerligt…

Det positiva är att du har lyckets få bilden relativt ljus trots den ljusa bakgrunden (himlen) och att hästen är himla söt. Men som sagt, kolla bättre hur bakgrunden ser ut nästa gång, den är så viktig för hela bilden. Och försök att fota mer i hästens egen nivå.

Hot or not?

FotoAlle
0

HOT men knappt

Fantastiska färger och härlig känsla.

Det jag stör mig på är den något överexponerade vägen i bakgrunden, sen att tjejen går på hästens högra sida och väldigt långtifrån och att tyglarna ligger över halsen.

Hade hon gått på vänstra sidan, närmare hästen och hållit tyglarna i högerhanden - du förstår vad jag menar - så hade du haft en ännu bättre bild :-)

HOT or NOT?

tm-l
5

NOT. Hästen är väldigt fin och har en speciell färg men jag gillar inte hinderna i bakgrunden och att man inte ser hela hästen och bilden slutar precis efter hennes hjälm.

Mizzon
0

HOT Fin actionbild, gillar hästens lugn. Men hade hellre sett den i stående format så man får med ryttaren. Så är den brusig i bakgrunden men är absolut inget som stör helheten

karinlindberg
0

Hot. Gillar känslan av äventyr när bilden är tagen såhär nedifrån, och både häst och ryttare förväntansfullt blickar mot horisonten! Trevliga färger och bra bakgrund. Dock är den lite lutande, och jag skulle gärna se kortare skärpedjup + mindre luft på höger sida.

Hot or not - min häst Black Ingvar, bilden tagen i september detta år.

jessicaeriksson79
0

NOT. Jag tycker bilden är fin, men väldigt tråkig och ospännande, samt att jag tycker den är lite för "platt", jag hade sjlv ökat kontrasten samt ljusat upp den lite mer.

Rent bildmässigt vill jag ha bort tygeln, i övrigt en trevlig bild.

Hot or not?

[III]
0

Hot - trevlig skärpa, ljuset. Hade kanske velat ha bara lite mer kontrast.

Men annars trevlig bild allmänt.

Hot Or Not?

AnnaHelgesson
0

#28 - HOT!

Härlig beskärning och man får en känsla av att ekipaget hoppar in i bilden! Perfekt skärpa och bra timing.

HOT or NOT?

tm-l
1

#29 - HOT! Älskar färgerna och skärpan i bilden. Väldigt vacker bild!

HOT or NOT?

PaulineH
1

NOT.

Inget direkt fel på fotot i sig gentligen. Kanske kunde vara något tightare med tanke på att det ju ändå inte är en helbild på ekipaget, men fint uttryck på hästen och skärpan ser bra ut likväl som ljuset. Det är mer redigeringen som jag inte gillar. Det känns som ett foto som egentligen inte borde ha en såpass tuff vinjettering. Men som sagt - fotot i sig är inte dåligt, men min personliga smak var inte så glad i vinjetteringen just där. Mer tryck i färgerna och mindre vinjettering så hade den gått hem för mig!

Petar in en jag med som åtminstonde är rätt ny. Hot or Not?

Marrieh
0

Hot!

En härlig och annorlunda tävlingsbild! Regnet tillför jättemycket i bilden och jag gillar det härliga ljuset och kompositionen. En kanonbild!

Hot/Not?

----------------------
• Marielle Foto

[III]
0

Not!

Tror jag vet vad fotografen ville lyfta fram här, detaljer osv, men jag tycker bilden gör sig rätt opersonlig och inte intressant med tanke på val av obejekt. En hästrumpa. Tycker inte att bilden lyckas. Hade du fotograferat det diande fölet hade jag gillat bilden, men nu ser man inte fölets huvud.

Hot & Not?

kuusou
0

Not

Bilden är fin, men tråkiga färger sedan stör jag mig på att luggen fräts ut med bakgrunden.

Hot/Not?

http://minihingstar.n.nu

[Senyera]
2

Hot!

Fint fångat uttryck!

Hot/Not?

Teeaw
0

#35-Hot

Du fångade mycket varma och fina färger :)

Hot/Not?

diesel92
1

36#: Not. tråkig vinkel, taget lite för nära, öronen och ben är kapade. Tråkigt med flughuva på.

FotoAlle
2

Not

Tanken är god och själva hästen är bra i bilden, men bakgrunden är rörig och särskilt stugan stör ut själva hästen.

Hot or Not?

Mooaaa
0

Svagt hot

Fin bild, gillar skärpan i ansiktet men tycker att skärpan skulle vart över hela kroppen. Sedan gillar jag inte riktigt att det är svart bakgrund, stör mig något att jag inte kan se det andra ögat.

Hot or not?

edit: men kul att bilden är roterad åt fel håll och inte går att vända…

[Senyera]
0

Not

Det är en bild med potential, men det är en hel del småsaker som tyvärr stör. Jag hade velat ha med mer av hästens bringa, grimskaftet och kedjan stör, det är lite trasig och rispigt och tar mycket plats i bilden. Jag hade också skippat snokremmen om jag var som du. Just till porträttfotografering så tycker jag att man ska ha så lite som möjligt på hästens huvud. Det vita i bakgrunden är också störande och tar mycket fokus.

Hästens huvudplacering i "halvprofil" är fin! Färgerna är härligt murriga vilket passar fint för en fux. Även om hästen inte har öronen framåt har du ändå fångat ett vackert uttryck. Som sagt, en bild som har mycket potential.

Hot/Not

JennieR
0

HOT :D

Hot/Not?

ElinP
0

HOT/NOT

Det är en fin bild som fångat ett härligt utryck! Dock så skulle jag gärna vilja ha med lite mer luft, och hela ridhjälmen då den nu känns lite hårt beskärd. Men härlig känsla!

Hot or Not?

ROCCAM
0

HOT!

Svårt att bestämma mig. Gillar den sagolika känslan som färgerna ger bilden, samtidigt som den tredje hästen längst bak stör mig något. Likaså texten längst ned, men bortsåg lite från den :)

Här är min allra första… Hot or Not?

[Senyera]
2

Not.

Jag tycker bilden är intetsägande. Jag tror jag förstår vart du vill, men jag hade velat att man såg ögat mer.

HOt/Not?

Anna
1

Hot

En väldigt tilltalande bild. Ljuset ger en väldigt härlig känsla, uttrycket och vinkeln är bra och helt enkelt en intressant bild. Det enda minuset skulle vara att de överexponerade partierna i bakgrunden stör ögat lite.

Hot or Not?

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Emlielki
0

Hot, Bra kontrast mellan häst och bakgrund. Motivet i sig är väl ganska intetsägande, men vem gillar inte galopperandes hästar. :)

Hot or not?

/ Line Kinnari

www.linekinnari.se - Portfolio 

kuusou
2

HOT!!

Gillar den skarpt, vacker häst och mjuk nyans men ändå väldigt klar och skarp :)

Hot/Not ?

[III]
1

NOT!

Trevliga färger, men för rörig bakgrund.

Hot or Not?

( Fula minen sambon gör, kan jag inte göra något åt ^^)

FotoAlle
0

NOT

Tekniskt väldigt bra bild med härlig fart i - men jag ser ingen glädje i bilden, både häst och ryttare ser ansträngda och nästen lite irriterade ut…

HOT or NOT

Artylay
1

Not.
Otroligt vacker häst och det är bra skärpa och komposition. Kanske lite för fyrkantig för min smak.
Det som tynger ner är den extremt ljusa marken i bakgrunden och den tonade svarta ramen. Det gör att bilden ser oprofessionell ut.

Hot or Not?
Flippade ur på den här bilden totalt. Har ingen inspiration längre…

Mvh
Rebecca Frödén

Emlielki
1

Hot & Not
Jag gillar posen, farten och beskärning av bilden, även att den är i svartvit.
Men jag gillar inte vinjetteringen, iaf inte det som täcker hästen. Kanske om du hade tagit bort vinjetteringen på just hästen så endast bakgrunden blev märklagd på det sättet. Skulle nog fått hästen att pop'a lite mer.

Hot or not?

/ Line Kinnari

karinlindberg
0

Hot!

Gillar bilder i överlag - fina färger och vackert uttryck. Dock är det något knepig vinkel; själva magen och kroppen ser väldigt missvisande bred och rund ut. Annars bra jobbat!

Hot or not? Bild från Gothenburg Horse Show tidigare i år.

Anna
1

#52 Not

Framförallt saknar jag djup eller någonting som händer i bilden. Den känns platt och "rakt på", även om den tekniskt sett ser bra ut. Lite tråkig bild i mina ögon helt enkelt.

Hot or not?

annaattlid.se

HBKbruden
0

#53 Hot.

Men jag tycker den är sämre än många av alla dina andra bilder Anna. Gillar farten i bilden, men hade velat ha ett bättre steg bak och inte "stillastående" som det är nu. Gillar vinjetteringen men hade velat ha hela bilden någon snäpp ljusare. Kanske lite tajtare beskärt bakom hästen för att få en intressantare komposition och hästen mer "in i bilden" Men hot såklart! Du är duktig!

[Justie]
2

#54 Not

Jag hade velat ha mer luft framför hästen, och mindre ovanför. På min dator är både bakgrunden och hästen överexponerade.

hot or not?

Frida-E
1

Hot.

Jag gillar den, fint motiv, hästarna ser väldigt harmoniska ut. Hade gärna sett den i färg.

Hot or not?

HBKbruden
0

Hot! Fin bild, bra tekniskt med fin bakgrund och helt ljuvlig kontakt mellan föl och flicka! Hade varit ännu bättre om flickan pussade på mulen när hon blundar eller att hon tittade på fölet.

Emlielki
0

#57 Not, som rent fotograf gillar jag den inte. Men ska bilden vara i en header på en hemsida eller liknande är det en bra komposition, men jag skulle då ändå vilja se mer av ryttaren.
Som ett rent fotografi gillar jag nästan inget med den förutom själva posen på hästen. Annars är den lite för utfrätt och ganska medioker i kompositionen. Och jag gillar inte den helt vita bakgrunden.

Men jag gillar hästens fokus och att du lyckats fånga "rätt" ögonblick då hästen är mitt i hoppet och har benen tätt under sig.

/ Line Kinnari

ROCCAM
0

HOT
Även om den kanske känns lite alldaglig. Men jag gillar de mjuka färgerna och den mjuka kontrasten, samt att hästen ser så pigg men ändå harmonisk och lugn ut. Gillar även den balanserade placeringen av de båda i bilden! De bidrar till att man gillar att lägga blicken på bilden! :)

HOT/NOT?

hahael
0

Hot! Men synd att man inte ser hela hästens ansikte men annars otroligt läcker bild :)

#8 OMG Jag älskar den :D:D Skulle sjukt gärna ha den som skärmsläckare :D

Hot/Not Haha den är fotat med mammas mobil så inge bra kvalité men har inte så många bilder :P

Klart att laxen ska ha en jolle

Frida-E
7

Not tyvärr.

Oskärpa och matta färger. Hade gärna sett hela hästen och mindre luft ovanför samt att hästens öron var framåt.

Hor or not?

Artylay
0

Not

Roligt ögonblick men bildens pose och mörka skuggor gör den lite för alldaglig. Tror den hade varit roligare med en mer annorlunda vinkel och kanske något roligt filter på.

Hot or Not?

Mvh
Rebecca Frödén

hahael
0

Not tycker den är för alldaglig men fin häst :)

Jag har fotat denna bild för mitt stalls hemsida :) (Hittad massor med bilder i en mapp :P)

Hot or not?

Emlielki
0

Not. Väldigt intetsägande bild. Trist bakgrund och hästen har inget inbjudande uttryck.

Hot or Not

/ Line Kinnari

hahael
0

Hot :D Läckert med så ljus bakgrund men hade gärna sett en häst med öronen framåt :) Paret ser konsentrerade ut och gillar den mycket :)

Ännu en bild till stallets hemsida :)

Hot or Not :)

Emelieeliesersson
0

Hot, gillar bilden. Den är fånag i rätt sekund, med båda öronen frammåt och lite blås i manen :)

hot/not

kuusou
0

Hot, lite annorlunda vinkel och hästen ser nyfiken ut :)

Hot/not ?

Emlielki
0

#67 Not, Jättegullig ponny och bra bild rent tekniskt, men i övrigt är bilden ganska tråkig.
Den är sne och trådarna i bakgrunden stör.

Hot or Not?

/ Line Kinnari

kuusou
2

svarar igen :p

Not, gillar inte beskäringen mitt i huvudet på hästen.

hahael
0

Hot gillar den fina bakgrunden och tycker det är en väldigt vintrig bild  ;)

Söta Anabel <3

Ultra
0

*70 Hot gillar helheten i bilden. Du har lyckas fånga ljuset och fokuset ligger där det ska ligga:)

Min fina Ultra P

Hot or Not

hahael
0

Hot ! Otroligt söt bild som värmer hjärtat :) Kanske lite platt och mörk men annars otrolig gullig :')

Putte Fjute :) <3

ponnyfotot
0

Not
Gillar inte att bilden är urklippt skulle varit roligare med an bakgrund.

Hot/ Not?

Artylay
0

NOT

Fin häst och bra ljus och färger, men känner inte att bilden säger så mycket. Den känns lite för alldaglig för mig. Jag tror det skulle blivit bättre om du tog en liggande bild och därmed fick med bakdelen. 
Texten drar även den ner bildens helhet. En signatur/logga/vattenmärke skall inte ta mer uppmärksamhet än vad motivet gör, så länge det inte är te.x en arkivbild. Välj en mer diskret färg, som svart. Dra gärna ner opaciteten lite med så att den inte sticker ut och tar uppmärksamheten från hästen :).

HOT or NOT?

Mvh
Rebecca Frödén

MiNaNo
0

HOT! HOT! HOT!

Bara ÄLSKAR dina bilder! Skulle vilja ha denna som tavla hemma!

Jag är en riktig amatör så vet inte riktigt mer vad jag ska säga :)

Hot/Not

-Cissi-
0

Not.

den är lite för alldaglig och har för mörk bakrund.

Hot/not?

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Artylay
1

NOT

Finurlig vinkel och i helhet en rolig bild. Dock tror jag det skulle bli ett bättre resultat med kortare skärpedjup och varmare färger så att himelens blåa färg inte flyter över på hästen. 

HOT or NOT?

Mvh
Rebecca Frödén

Jessiegirl1811
0

HOT! Jag älskar bilder på hästar som kommer ur mörket.  Så otrolig vacker bild.

HOT/NOT?

http://ask.fm/JessicaReips

annastaaf
0

Not! Finns tyvärr inget speciellt ned bilden som gör den intressant. Höästen är jättefin men tänk på att gör bilden lite mindre vardaglig. Vällj en vacker plats att fotografera på och sätt på favorittränset, så får du en lyckad bild! :)

Hot eller Not?

Ultra
0

*79 HOT finns inte direkt något att klaga på för min del. Kanske att texten skulle ha varit nere i hörnet istället. SKulle mycket väl tänka mig att ha denna spm en tavla på väggen. Hästen ger ett varmt intryck.

Hot or Not

annastaaf
0

Svag Hot. Genomtänkt bild och fin komposition! Dock är vitbalansen tråkig och väldigt grå. Med lite högre kontrast och lite redigering så blir färgerna genast bättre och du får en trevligare bild!

woopwoop
0

Hmm, HOT! Tycker om bilden överlag, fin bakgrund, bra vinkel och fina färger. Hade varit fulländat om hästens blick var riktad mot kameran! :] 

Hor or not?

Revolt
0

HOT

Jag gillar verkligen vattendropparna! Fint ljus och fina färger, bra skärpa! snygg bild!

HOT/NOT?

~Än finns det tusentals tårar kvar~ ♥Kent♥

nettipletti
0

HOT.

Jättefint foto. Fina färger och man känner riktigt att hästen njuter =)

HOT/NOT??

Artylay
0

HOT

Annorlunda bild med bra komposition och färger. Skulle kunna önska lite kortare skärpedjup, mer kontakt med hästen samt mer av himlen istället för gräset. Annars, en bra bild :).

Hot or Not?

Mvh
Rebecca Frödén

-Cissi-
0

Hot

Gillar hästens pose och känslan som är fångad i bilden, det jag skulle ändrat på är nog att göra den lite mer mörkare.

Hot/Not?

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Artylay
0

NOT

Jag förstår tanken och tror att det skulle fungerat bättre med en annan vinkel och kortare skärpedjup. På vintern är det även viktigt att vara tidigt ute på förmiddagen. Ljuset försvinner innan man själv hinner inse det. Bilden är lite för mörk. 
Annars, bra experimenterat :)!

HOT or NOT?
Har fastnat totalt för svartvita bilder. Vem vet, kanske stannar där :).

Mvh
Rebecca Frödén

woopwoop
0

Hmm, svår, får bli en HOT & NOT. Vacker bild med en häst som ser vaken/uppmärksam ut, MEN den är lite jobbig att titta på, väldigt mycket vitt.

HOT OR NOT? (Ryttaren klarade sig bra, annars hade jag inte lagt upp bilden)

Artylay
0

Not

Bilder där saker går fel är jag inte riktigt förtjust i. Men om jag skulle vara det skulle jag nog ha önskat att kortet blivit taget lite tidigare, då ryttaren fortfarande är i luften. Nu blir det svårt att se en röd tråd mellan den fallne ryttaren och hästen.
Det är bra ljus och färger i bilden, men kompositionen är aningen tråkig.

Hot or Not?

Mvh
Rebecca Frödén

miwi96
0

Hot & Not

Fin bild, gillar svartvita bilder väldigt mycket, ser härlig ut o ger en fin känsla, men lite synd tycker jag att inte öronen är med, men annars en jätte fin bild o gillar de svartvita bilderna!

Hot/Not?

Fotograf av både Ridsport
Http://wickiwallgren.n.nu

Wallix´s Hamstrar

FotoAlle
0

HOT - Vacker bild, fantastisk gråskala - MEN - gillar inte beskärningen, hade velat ha den ännu tajtare - eller så att öronen var med.

HOT or NOT?

Artylay
0

Svagt HOT
Bra skärpa och färger. Skulle önska att armbågen på tjejen fanns med, samt att motivet inte var så centrerat. Jag tycker också att det är tråkigt att duken syns i bakgrunden. Gör så att det bara är helt svart istället :).

HOT or NOT?

Mvh
Rebecca Frödén

[Senyera]
0

Hot! Jag hade beskärt den annorlunda, men det är en vacker bild.

Hot/Not?

HBKbruden
0

Hot! Jag hade klonat bort staketet, trädstammen och pinnen.

ponnyfotot
0

Hot!

Jätte fin bild som passar ypperligt i svart vitt, och jag bara älskar "ångan" som du fått med fint :) 

Hot/ not?

ROCCAM
0

Not.
Bilden känns enkel. Jag personligen föredrar oftast bilder som är tagna lite närmre, nästan för nära. Denna bild faller mig dock inte i smaken i ren allmänhet. Färgerna är dassiga och det är synd att hästen har täcke på sig! Sen så har jag svårt att urskilja hästens färger då bilden är ganska mörk. (men det kanske bara är min skärm) Men du har iallafall lyckats fånga en häst som stegrar sig på bild, vilket jag aldrig haft möjlighet att göra :)

HOT or NOT?
Har dessvärre enbart galoppbilder att bidra med just nu…

elrud
0

HOT - Gillar farten i bilden, även färgerna och den övriga bildkvalitén! Hade däremot gärna sett att hästens ben haft mer skärpa, och inte rörelseoskärpa som det är nu :)

HOT or NOT?

Sajtvärd på Naglar.iFokus, Medarbetare på Galopp.iFokus
NY HEMSIDA http://nailedit.inc.se | INSTAGRAM elvirarudback

Artylay
1

HOT
I helhet en bra bild. Kanske inte så spännande, men med bra skärpa, kontrast och komposition så blir det HOT. Det som drar ner helhetsbetyget är nos"muffen" (?) som flyter in i bakgrunden. Gör större kontrast mellan den och staketet i bakgrunden så tror jag bilden blir lättare att titta på :).

HOT or NOT?

Mvh
Rebecca Frödén

suchthefool
2

#98 HOT! Tycker kompositionen är spännande och väcker uppmärksamhet, hästen har ett snyggt uttryck och jag gillar den svartvita tonen. Lite på gränsen till om det är för mycket luft omkring ändå eller inte.. meeen jag gillar den! tycker det är bra jobbat :D

HOT or NOT?

/ Malin, medarbetare på Hästfoto iFokus

Besök gärna min blogg eller facebooksida!

ROCCAM
0

Måste säga HOT!
Intressant porträtt, och hästen ser nästan animerad ut! Gillar även blänket i ögat. Sen att hästen ser vänlig och lugn - men samtidigt alert ut gör verkligen bilden! Det enda jag gillar mindre är färgen, då jag personligen har svårt för sepiatonade foton! Men det är ett snyggt foto i sin helhet!

HOT or NOT?

Daim och Nougat
0

Jag är inte riktigt säker men det blir nog NOT

Jag är inte riktigt förstjust i vinkeln

HOT eller NOT

ni får ursäkta att jag har retuscherat tjejens ansikte, jag känner inte henne så då vill jag inte lägga ut hennes ansikte på internet. Så ni får ignorera det ;)

Jessicahagstrom94
0

Mina bilder är jättefula jämfört med era, fotar ju aldrig hästar..

NOT - flickans ansikte är kladdat på och det stör otroligt mycket, annars är motljuset bra men hästen är lite för mörk i ansiktet. omgivningen är fin och vacker.

HOT/NOT?

Daim och Nougat
0

#102 Läste du inte texten??? Jag känner inte tjejen så då vill jag inte visa hennes ansikte.

kuusou
0

#103 Tyvärr förstör ditt blurr helheten i bilden vilket gör det svårt att se den som bra, även med din förklarig så förstår varför du fick not för den utav #102

Tyvärr blir det Not på denna, svag kontrast och den ser ut att sova i blicken.

Hot/Not ?

elrud
0

NOT - Bilden är tyvärr alldeles för underxponerad för min smak, annars är den bra!

HOT or NOT?

ROCCAM
1

HOT!!

Gillar hästens uttryck och att bilden ser så "enkel" ut. Gillar även färgerna, även om jag hade vilja se lite mer kontrast och lite mer skärpa runt ögat. Synd även på armen i bakgrunden, men det kan man ju inte göra något åt!

Snygg bild i sin helhet. Gillar den!

HOT or NOT?

hahael
0

Hot! Läcker bild och man får känslan av att hästen flyger in i bilden :)

suchthefool
0

NOT, fast jag gillar den ändå i sin enkelhet liksom. hästens min och den glada tjejen är jättebra fångat! hade dock önskat mer luft runtomkring och kanske en mindre störig bakgrund!

Peak303
0

HOT!
Bra placering av motiv samt bra beskärning. Du har även lyckats få fram bra färger i bilden och bra skärpa.

Hot or Not?

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

[Senyera]
1

Hot!

Jag gillar skärpedjupet och att du verkligen fångat ögonblicket.

Kunde kanske önskat en mjukare kontrast mellan motivet och bakgrunden - men det är en smaksak. Bra jobbat!

Hot/Not?

suchthefool
0

Hot! Jag gillar kompositionen och hur du lyckats fånga frosten med motivet :) dock kanske jag hade önskat mer kontraster och lite mer "pondus" i bilden. Men hästen framhävs otroligt fint! :)

kuusou
0

HOT!! Älskar vinkel, ögonblicket och kontrasten i bilden. Enda som jag har att "klaga" över är skuggan som går över ögat så det syns inte. Men inget som stör utan är fortfarande en riktigt snygg bild :)

Hot/Not ?

[FannysTeodor]
0

Hot! Urgullig ponny, hyfsat bra skärpa :)

HOT or NOT?

elrud
0

NOT - Egentligen är den HOT, den är tekniskt sett en bra porträttbild! Däremot är den alldeles för mörk och underexponerad, väldigt kall i nyanserna också, hade varit klockren om det blev ändrat ;)

HOT or NOT?

Anna
1

Not, lite för rörig för mig, tycker även den känns platt i tonerna.

Hot or not?

annaattlid.se

Marrieh
0

Hot! Vacker bild, på en vacker häst. Fin komposition, bra utsnitt och fantastiskt snyggt ljus!

Hot/not?

----------------------
• Marielle Foto

ROCCAM
1

HOT!
Söt och simpel bild! Tycker dock att det är något som saknas, men kan inte sätta fingret på det, kanske kontraster? Skulle velat att bilden var lite bredare åt vänster, men det är ju en smaksak! Annars gillar jag bilden i sin helhet.

suchthefool
2

HOT! Tycker bildens komposition är perfekt, rörelseoskärpan passar bilden och ger den personlighet och den har dessutom fastnat på rätt ställen. Kanonfärger. Jag tycker det är en dösnygg bild :D

elrud
0

HOT - Fantastiskt fin bild! Himmeln är helt otrolig, man kan inte önska sig mer! En bra bild från alla håll och vinklar, har inget att invända med!

HOT or NOT?

Denna kommentar har tagits bort.
ROCCAM
1

**HOT!
**Hade halvsvårt att bestämma mig, då jag tycker bilden saknar något. Men samtidigt väger färgerna och hästens vakna uttryck upp det. Snön är dessutom en sjukt mysig detalj som gör fotot "hemtrevligt". + jag gillar det återkommande röda i bilden! Skitfin bild i sin helhet!

#118 Tack!!

HOT or NOT?

[Senyera]
0

HOT

Kanske inte den mest vanliga typen av hästbild. Det är mycket som händer och den är spännande.

Dock tycker jag att den är lite hemsk med hästens oroliga uttryck i ögat och bettet som skär i mungipan.

Hot/Not?

[ellenhellstrom]
0

HOT. Jättehärlig bild. Den får mig att gilla vintern haha. Nä men hästen är jättefin och bilden är perfekt skuren enligt mig. Skulle kunna bli ännu snyggare med lite mer färg och skuggor.

HOT or NOT?

En vildhäst uppe i bergen i Österrike

kuusou
0

Tyvärr not, naturen där ser helt otrolig ut, men hästen står tråkigt och hade velat ha mer skärpa och kontrast i bilden.

Hot/Not ?

Artylay
0

NOT

Det är en gullig bild, men har lite för tråkig komposition och lite för mycket kontrast för min smak :)!

HOT or NOT?

Mvh
Rebecca Frödén

FotoAlle
1

Jag tycker att det är dags att nästa som gör ett inlägg startar en ny tråd - den här är sjukt lång nu 

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer