Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 06-kritik-övrigt
Läst 3383 ggr
Artylay
1

Min tråd

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här tänkte jag lägga upp lite hästbilder för kritik :). Säg gärna vad som är bra och vad som kan göras bättre till nästa gång!

Brukar alltid använda samma färgtoner som sanden då jag gör "ökentema" på mina bilder, men den här gången försökte jag mig på något lite annorlunda :).

Mvh
Rebecca Frödén

MiNaNo
0

Jag är ingen fotograf och kan inget tekniskt om sådant, men vill bara säga att jag ÄLSKAR denna bild!!! Underbar bild enligt mig! Va duktig du är!

jojjehanna
0

tycker också det var lyckat men måste fråga: har du fotat hästen själv och lägger in ny bakgrund? var hittar du bakgrunden i så fall?

Artylay
1

Tack så mycket :)!

Jag har fotograferat hästen själv och målat dit bakgrunden :)

Mvh
Rebecca Frödén

Artylay
0

Den här bilden tog jag i somras. Den är sedan redigerad i photoshop.

Mvh
Rebecca Frödén

Anna
2

Jag tycker du är väldigt duktig på det du gör. Sedan vet jag inte om jag vill påstå att det är fotografering du sysslar med, snarare grafisk illustration i kombination med fotomanipulering.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Artylay
0

Tack så mycket!
Ja, just den översta bilden är ju en slags fotomanipulation. Dock så är metoden i den andra bilden något jag stött på hos många fotografer och därför lite vanligare :).

Mvh
Rebecca Frödén

Artylay
0

Redigerade lite bilder från i somras. Denna är från Arabhäst i västs arabutställning.

Mvh
Rebecca Frödén

diesel92
1

0#: Gillar dina bilder skarpt, men detta med ökentema blir bara samma om och om igen vilket gär det tråkigt i längden numera. Blir liksom aldrig något nytt även om det är häftigt på de sättet.

Artylay
0

Tack så mycket!

Det har jag full förståelse för. De gånger jag använder mig av ökentema är då bakgrunden är rörig och ful, men posen är bra.

Redigerar äldre bilder utefter nyare förmåga :P

Mvh
Rebecca Frödén